Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 sjønner ikke hvorfor, men jeg gruer meg.. å føler jeg ikke har lyst å sende henne dit:/ Men at hun overnatter til mine foreldre det synes er greit, savner henne da også, men vet at hun har det bra:-) vet liksom ikke hvordan de er med henne vis hun skal overnatte, for hun er en som gråter når hun legger seg(å hun SKAL IKKE ligge å skrike nå lenge). de har jo 3 barn og har hatt 4 fosterbarn så en vet jo de klarer oppgaven, men føle de kan være litt vel strenge av å til? jeg tror ikke jeg klarer å slappe av vis hun skal overnatte der, men samtidig så kan jeg ikke la være.. vil ikke at de skal føle seg dårligere enn mine foreldre. ååhh... vil ikke føle det sånn://
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Hallo, Jeg synes du skal gi dine svigerforeldre en sjanse (som du også sier at du skal/vil) og se hvordan det går. Og ganske sikkert vil det nok gå bra! Gi klare instruksjoner på dette med gråting/legging - at det betyr mye for deg. Sålenge svigers er "normale" folk - som er glad i barnebarnet sitt - vil de jo gjøre alt det beste for henne.. Ikke sant? Og om det ikke er helt likt med hva du gjør - dør hun jo ikke av den grunn Masse lykke til, klem meg
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 skjønner det godt. Mi jente har sovet borte uten oss en gang, og det var mens jeg var på sykehus og fødte lillebror. Da var hun 2.5 år, og nå er hun fire Lillebror har aldri overnattet borte. Jenta mi vil ikke sove borte enda, og det respekterer jeg. Dessuten vet jeg svigers gjør sine egne ting, selv om de var hvordan vi vil ha det....
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 jeg hadde personlig aldri latt mine barn sove alene hos svigers
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Hun har sovet borte til mine foreldre 1 gang, det gikk greit, men gråt når hun la seg, men da var hun oppe i hendene til mim mor 2-3 ganger før hun roet seg å la seg for å sove. Hun overlever vel, men vil ike at hun skal mistrives eller;/ HI
2 små og en undulat Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Hvor gammel er jenta di? Jeg kan skjønne at du syntes det er litt ekkelt å sende datteren din bort for natten, men det er jo ikke til hvem som helst;) Når de har oppdratt såpass mange barn vet de hva de driver med! Send melding til svigers mens hun er der, det letter på humøret å vite at hun har det bra;) Forøvrig; min erfaring fra både min mor og svigers er at barna har det VELDIG bra der. Barnet står 100 % i fokus og får masse oppmerksomhet:)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Hun er bare 6 mnd enda, men vet hun må ligge der før eller senere, for jeg vet de har lyst.. men føler at jeg kan slappe av mere om det er mine foreldre hun ligger til, men det er vel for det er de jeg voks opp til, å jeg vet hun får det bra der! Svigers har jo 2 barnebarn fra før, å de har sovet over der mange ganger, så trenger egentlig ikke å begymmre meg, men det jør jeg.. Hun har vært på besøk alene på dagtid et par-3 ganger, men på natten blir jo alt andreledes, HI
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Hallo igjen, Hvis hun bare er 6 mnd., synes jeg ikke du eller svigers trenger å "stresse" med overnatting helt ennå.. Hun er jo fortsatt innmari liten! Jenta vår hadde første overnatting borte da hun var 7 mnd.. og det var egentlig i tidligste laget .. Hilsen annie som svarte først :=)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 nei, men har lyst å venne henne på at det er greit å sove borte også, for jeg og sambo skal være borte en helg på midten av juni å da vil jeg ha klarhet i at hun faktisk får det bra! Å da kan jeg ikke la henne bare ligge over til mine foreldre... men når man skal ha henne til å ligge bort, skal hun venne seg på en plass først?? HI
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #10 Skrevet 15. mars 2010 Hopp i det. Ingen grunn til at de skal klare det noe dårligere enn dine foreldre. Synes dere skal behandle besteforeldrene likt!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #11 Skrevet 16. mars 2010 Nei, det vil jeg ikke mene eller, men er litt skeptisk siden jenta griner så mye når hun er til dem... Hun var der en tur i går alene, et par timer.. da hadde hun nesten grått heletiden så å si:// HI
Trollemor75 Skrevet 16. mars 2010 #12 Skrevet 16. mars 2010 Det kan være et tegn på at hun ikke ser de ofte nok og ikke er blitt trygg på de enda. Da kan du heller jobbe med det før hun gå på overnattingsbesøk. Begynn med å være der med henne litt, deretter kan du gå ut noen timer, gjerne mens din mann er tilstede, også videre frem til hun er trygg nok til å overnatte der. Viktig med tilvenning. Gutten vår er veldig trygg på begge sett besteforeldre, men vi regnet oss frem til at før han var blitt 1 pr, hadde han tilbragt 5 mndr med mormor og 3 mndr med morfar (enten de var på besøk hos oss eller vi var hos dem), og mange helgeturer hos farmor og farfar, enten med oss to eller bare med faren sin. Og farmor har også vært på besøk flere ganger. Han kjenner de godt, og de kjenner han godt etter å ha vært en del av hverdagen hans. Lykke til, ikke grue deg så mye, det føler sikkert jenten din på deg. Vær heller positiv og hjelp henne til å bli fortrolig med sine besteforeldre. Det er en fin gave for fremtiden. Jeg har et super forhold til farmor, men ble aldri helt trygg/kjent med mormor og morfar, kjenner det som et savn når jeg snakker med kusiner som fikk muligheten til å bli bedre kjent med dem mens de levde.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #13 Skrevet 16. mars 2010 Hun er der somregel 1-2 ganger i uka med pappaen. Å hun er ikke sånn til mine foreldre å de møter hun lik ofte... Hmm.. Håper det ordner seg, men tror jeg skal venne henne på en plass først når det gjelder overnatting.. så hun ikke blir forvirret å skeptisk! eller? HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #14 Skrevet 16. mars 2010 Skjønner ikke hvorfor du sender bort en så liten baby.......
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #15 Skrevet 16. mars 2010 Ikke jeg heller. Mine svigerforeldre (de er skilt) kommer ikke til å få lov å ha datteren vår på overnatting på leeeenge enda. Spørs om de får lov i det hele tatt, men det ser vi etterhvert.. Svigermor er syk og skrøpelig, og er ikke vant til småbarn, hun har to andre barnebarn, men treffer de ikke så veldig ofte, så hun har aldri blitt vant til å mate (med normal mat til barn, og ikke kaker, godteri o.l) eller skifte bleier, så hun får ikke lov. Svigerfar med ny dame får heller ikke lov, av samme grunn. De hinter ofte om at "snart skal du komme og sove hos bestefar/bestemor" men det kommer ikke til å skje:) Jeg synes heller du burde venne barnet ditt til å være alene sammen med svigerforeldrene før du tenker tanken på å la henne overnatte der. Det er ingen hast, og hun blir ikke ødelagt av å ikke gå på overnattingsbesøk, hun er bare 6 mnd.... Om du ikke føler deg trygg på de hun skal være hos, hadde jeg iallefall ikke gjort det. Kun det beste er godt nok for de små!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå