Gå til innhold

nok trim for å gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier 30 kg for mye. Jeg har skikkelig dårlig kondis, blir anpusten av å gå en kort strekning i lett oppoverbakke.

Jeg går opp i barnehagen å henter unga 2-5 dager i uka.

jeg blir veldig anpusten, og svett. Men jeg går ikke fort, går egentlig ganske sakte.

tar vel kanskje 25 min....

Tror dere dette har noen slankende effekt i det hele tatt?

Hva med svømming? brenner man mange kalorier ved å svømme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste i første omgang er å få opp pulsen - og det gjør du ifht det du beskriver. Prøv å gå 30 min i stedet for 25!

Svømming er veldig bra, men pass på at du ikke bare plasker rundt, men faktisk tar i litt. Svømming er bra for overvektige pga lite belastning på knær mv.

Når det gjelder vektreduksjon er det slik at du må forbrenne mer enn du spiser. Jeg anbefaler deg vektklubb.no der får du gode råd og god oversikt over kalorifeller og hva trening gjør ifht forbrenning.

Lykke til!

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Du bør ha minst 30 minutter - helst 60 min - der du er svett og anpusten for at det skal være noe særlig fettforbrennende, men alle monner drar.

For å gå ned 30 kilo må du nok legge om kostholdet også. Trening i seg selv forbrenner ikke så kjempemye fett (en time hard kondistrening forbrenner gjerne 500 kcal, og du må forbrenne 7000 kalorier for å gå ned et kilo), men jo mer muskler du har jo mer kalorier bruker kroppen.

Svømming er bra trening, og ofte et greit sted å starte siden det gjerne er litt mer behagelig enn jogging, spinning osv.

Lykke til=)

Skrevet

Takk takk. Må legge om kostholdet ja, for det er veldig dårlig. jeg har gått på grethe roede før, så jeg vet akkurat hva som er lurt å spise og ikke, jeg eier bare ikke selvkontroll, spiser bare usundt, har så sinnsykt søtsug og sultfølelse hele tiden. men nå må jeg ta meg i kragen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...