Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Jenta mi bikker snart grensa på bilstolen sin, så vi må derfor ha nytt. http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/9-18-kg/britax-evolva-1-2-3-plus.html Erfaringer med dette? Eller har dere andre anbefalinger?
Trollemor75 Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Vi har Britax Evolva til Trollet siden ingen bakovervendt får plass i bilen vår (2-dørs Micra). Det var setet Barnas Hus anbefalte siden vi hadde skikkelig plass utfordringer. Han sitter som støpt i den, er en sånn rimelig gjennomsnittlig 13 mndr gammel gutt (80 cm lang og 11,2 kg), men rimelig bred rund skuldrene. Vi kjører veldig lite så han har vært i den bare 5 ganger siden den ble kjøpt i Julen, men så langt er jeg fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Hvorfor vil du ha babyen din forovervendt? Velg Britax Multi Tech!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Kan jo ha barnet begge veier med dette? Vil jo ikke ha henne forovervent. NAF-videon skremte jo vannet av meg da jeg så forskjell på kræsj da barnet satt foroverent og andre veien. Hva er den linken du sendte? Får den ikke opp. HI
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Så nå at det bare var forovervent. Hva med dette da? http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/9-18-kg/maxi-cosi-mobi.html HI
Lemonia Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Jeg anbefaler også Britax Multitech, kjempebra stol. Bruk disse stolene kun bakovervendt (selv om de teknisk sett passer forovervendt også), slike stoler er altfor tunge og direkte farlige å bruke forovervendt. Barn skal sitte bakovervendt så lenge som overhodet mulig (helst så lenge som 4 år) og når du snur dem bruker du ikke bilstolen, men bytter til beltestol (altså pute med rygg hvor barnet da bruker bilens egne seler). Det er det absolutt tryggeste.
Trollemor75 Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Signerer under, skal man ha bakovervendt er Multitech veldig bra. Kjenner en som bruker Britax Highway som også er veldig fornøyd. Det var den vi håpet å få plass til i bilen, for den er ment til små biler. Den passet, men det var ikke mulig å få gutten i setet. Bakovervendt ER best, ingen tvil. Derfor kjører vi minst mulig med gutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå