2 prinsesser+snart1prins <3 Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 kortid søker man permisjon frå jobben, og er det noe man diskuterer med arbeidsgiver ? eg har termin 19 juni, og skal ut i permisjon 3 uker før det, jobber på skule så kva sjker med ferie min.. kan eg ta den til neste år? vist eg tar 100 % permisjon som er 46 uker, er ti av dei ukene til far? då må jo eg forlate lillemann allerede i februar. og siden dette er tredjemann og siste vil eg nyte tiden hjemme med han så lenge eg kan.. men så har vi nett bygget oss hus og trenger den inntekten vi har. finnes det en plass der vi kan rekne ut ca kor mykje eg evt får utbetalt i mnd etter kve eg velger? synest det er så vanskeligt å bestemme.. på forhand tusen takk for svar!!
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Hei. Har i alle fall sett på venstremenyen her er det egen utregning fra NAV - prøv den. Tror du kan søke permisjon så snart du har termindato - og det har du jo - sjekk med arbgiver - eller JM som du går til. Om du jobber på en stor skole har de sikkert oversikt over regler der på personalkontoret. Er du heldig, er de behjelpelige med å finne beste løsning for deg! Spør om hjelp til å regne på alternativ - så ser du klarere hvilke muligheter du har. Lykke til!
Nickeguri Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Kan ikke hjelpe deg med alt, men du kan få overfør 4 uker og 1 dag av ferien din til senere. Og det er jo det som er ferien din om sommeren: resten er avspasering hvis du er lærer. Og avspasering kan ikke overføres til neste år. Permisjonen din blir altså forlenget med ca en måned. Ja, velger du 46 uker, er 10 av de ukene til far. Husk også at de tre ukene før termin regnes med i disse 46 ukene. Er selv lærer, og skal søke om fødselspermisjon snart. Har fått beskjed fra arbeidsgiver om at jeg må levere søknaden tre måneder før jeg går ut i permisjon, altså 3 måneder og 3 uker før termin. Greit å stille spørsmål til arbeidsgiver, og evt finne gode løsninger sammen. Skal du for eksempel ha tidskonto, må dette diskuteres med arbeidsgiver. Jeg har imidlertid tenkt å velge 46 uker med full lønn, og det diskuterer jeg ikke med arbeidsgiver. Men jeg har forhørt meg om hva slags arbeidsoppgaver jeg vil få når jeg kommer tilbake fra permisjon. Jeg kommer tilbake i april, og har ingen klasse jeg skal fortsette med da. Er du lærer, så husk at du må være i jobb igjen før elevene går ut i sommerferie hvis du skal nyte godt av lærernes avspasering i slutten av juni. Hvis ikke, går du glipp av denne avspaseringen. Men da jobber du trolig uansett, slik jeg skjønner deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå