Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 ..få barnet til å tømme brystet helt, eller bare la henne "lette trykket" ved å suge til den verste sprengen har gitt seg? Og hva bør man gjøre når betennelsen er et faktum? Rett til legen og få antibiotika?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Man skal tømme brystet ja. Massere godt, varme omslag, f.eks. ullsokker eller ullskjerf. Få vekk alle tette melkeganger. Varm dusj hjelper. Dersom man får feber og influensalignende symptomer - ring straks lege.
brooklyn Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Tømme tømme tømme, så ofte som mulig. Evt håndmelke ut resten, stå i dusjen og massere bort harde klumper, bruke varme omslag, sørge for at det ikke blir harde klumper i puppen som ikke går bort. Og om så skjer, løpe fort som bare faen til legen for å få antibiotika. Brystbetennelse er vondt.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Nå har jeg hatt brystbetennelse to ganger. Med feber og hele pakken. Den ene gangen fikk jeg et stort, rødt og hovent område på det ene brystet. Det gjorde satan så vondt, jeg fikk ikke til å løfte babyen engang. Det eneste som hjelper er å tømme brystet. Amm så ofte du kan, pump/håndmelk når du ikke kan amme. Pakk brystet godt inn i ull, det er kjempeviktig å ikke fryse. Jeg dro til legen den ene gangen, og han sa at man skal prøve å bli kvitt betennelsen på egen hånd før man drar til lege. Hvis man fortsatt er like dårlig etter et døgn, kan det være man trenger antibiotika, men som regel blir man kvitt det uten. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå