Gå til innhold

Hvor ofte er dere hos jordmor?


minion

Anbefalte innlegg

Nå leser jeg her at mange av dere har fått målt symfyse fundus. Jeg har ikke fått målt noe som helst og er 18+4. Er litt bekymra fordi jeg syns magen min er for STOR! Har fått time hos jordmor, men ikke først om over en mnd! Vet ikke hvor ofte det er normalt å dra til jordmor, men syns det er litt dårlig at jeg må vente så utrolig lenge.. Hvor ofte er dere hos jordmoren deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært hos legen to ganger, første gangen med en gang jeg fant ut at jeg var gravid og andre gangen til ordinær legekontroll ved 12. uke. Jeg har heller ikke vært hos jordmor ennå, skal dit om en måned. Regner med å gå til legen og jordmor annenhver gang til de faste kontrollene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå vært hos jordmor 2 ganger og legen 2. Fant ut at jeg var gravid i uke 4-5 så derfor jeg har vært hos legen 2 ganger.

Det er kun idag de målte symfysen og jeg er er nå 19+3 så de måler nok din når du skal til jordmor. :)

Jeg har valgt å gå til jordmor hver gang istedenfor annenhver gang lege/jordmor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke vært hos jordmor ennå. Timen ble utsatt noen uker, så jeg skal i neste uke. Har egentlig bare vært til en legekontroll i uke 11, pluss at han bl.a. målte magen da jeg var innom i ofrrige uke pga. bekkenplager. Her er også planen jordmor resten. Blir spennende med første samtale -mange spørsmål her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en gang hos jordmor, hun sa da at det ikke var vanlig å ta symfysemål før uke 20! Så er nok ikke så unaturlig at vi ikke vet symfysemålene våres enda! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var første gang hos jordmor i dag, uke 16 og ble målt.. men det ble ikke skrevet opp og var veldig stort (skal ha tvillinger).. følte ikke jeg fikk kjempemasse ut av jordmortimen dessverre.. kanskje det blir bedre neste gang som er i uke 23..

Engelimagen<3: du skal vel straks inn til UL og de kan sikkert fortelle deg om magen er veldig stor eller ikke.. og om en måned så er du i uke 24 ca og da er den vanlige timen hos jordmor/lege..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært så mye med legen, har ikke ringt jordmor ennå, er 17+3 idag, er vist lang ventekø hos jormoren her jeg bor, men har legen min og er tilfreds med henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos legen i uke 12 og jordmor i uke 15 pluss 4 og hun målte symbiosen allerede da. Hun sa at til å begynne med nå så skal jeg gå til jordmor hver 5 uke (jeg har valgt å gå bare til jordmor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen i uke 9, jordmor i uke 16, legen i uke 23, og jormor resten av kontrollene tenker jeg. Jordmora mi sa også at det ikke var så mye vits å ta symfysemålet før uke 20 siden det varierer sånn fra jente til jente, men hun målte og skrev det opp likevel. Det blir visst veldig ca siden det er målt fra en rund kant til en annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Eg har vore tre gongar hjå jordmor. Første gang var i veke 11, fordi legen min ikkje ville sende meg på tidleg ul. Eg hadde ein ma i fjor, og følte at det ville vere betryggande å få vite om alt sto bra til. Etter dette har eg vore der to gongar til, då har ho også målt symfyse-måla. Altså i veke 13 og 17. Syns eg har ei kjempeflott jordmor, og kjem til å gå berre hjå ho vidare. I utgangspunktet skal eg vel gå dit ca kvar fjerde veke. Neste veke byrjar vi forresten på svangerskapskurs i regi av helsestasjonen, og det gleder eg meg veldig til. Lykke til vidare, Engelimagen <3!

 

PS! Om det er noko trøyst så kan eg nemne at eg er 18+6 idag, altså ca som du, og symfysemåla mine har begge gongane vore eit stykke over kurva. Jordmor spurte også om eg hadde fått sjekka at der ikkje var to!! Haha, då måtte eg le godt, men trur eg kanskje kunne blitt lei meg og, om det ikkje hadde vore for at vekta ikkje hadde auka likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...