wirre;o) Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Jeg lurte på om jeg kanskje skulle ønske meg økonomisk bidrag til en veldedig organisasjon? Jeg er selv engasjert i hjelp til Gambia og Hvite Russland, og selvom alle gjerne gir bort avlagte ting ( og jeg er glad for det altså!!!!), så trengs det penger også. Tror dere det kan bli tatt opp på feil måte? Vi sitter liksom i en situasjon der jeg ikke ser det som nødvendig med gavekort til meg selv... Og gavekort det ønsker jeg meg IKKE uansett.
erteposen + 4 Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Det er jo kjempe flott! Vi har vært i flere dager og bryllup der de ønsker penger til et veldedig formål, og det er jo den fineste gaven en kan ønske seg.
wirre;o) Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2010 Jeg er litt redd for at det blir litt sånn "rike pike" hjelper for å se bedre ut selv. Misforstå meg rett. Vi er ikke veldig veldig velstående heller... At det ser ut som om jeg betaler avlat for å børste over mitt eget nokså store forbruk...
Rampongi Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Jippi! Beste forslaget jeg har hørt på lenge. Sleng med at du blir dødelig fornærmet om du likevel får gaver/gavekort.. Vi prøver iherdig å få slekta til å la vær å kjøpe så mye dill til dattern vår, men de hører ikke etter. Vi vil jo heller også gi penger til Afrika. Har ikke prøvd dette med å bli fornærmet, men ser på det som eneste utvei, jeg mener det må fungere.
wirre;o) Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2010 Rampongi: tror ikke jeg kan bli fornærmet... men jeg kan jo bytte gavekort med egne penger da ;o) Nei, folk må få velge om de vil høre på meg eller ikke, helt selv.
Rampongi Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 ok, da bytter du gavekort, mens jeg er fornærmet hihi.. Jeg blir så revet med når det gjelder å hjelpe u-land og spesielt Afrika, at jeg ikke helt kan forstå at feks mine søsken ikke vil ha julegaver fra unicef feks.. Det er jo det jeg ønsker meg aller mest selv.. Men der har du meg
wirre;o) Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. mars 2010 Afrika er mye, Rampongi. Velg deg ut ett eller to prosjekt der du føler at du kan bidra. Mine to er satt i gang av privatpersoner. Og! Når det står sånne kjøpesenter-tiggere fra Redd Barna eller no, så kan du si at du er engasjert i noe annet- for deretter å gå videre!
Gjest sug lut Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 Jeg synes det er en kjip ting å gi bort. Jada, gaven skal glede mottaker og alt det der, men det hjelper ikke - det gleder i alle fall ikke meg som giver.
wirre;o) Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 15. mars 2010 Sug Lut og Joikaboll@... fint at det er noen som tenker høyt og fritt. Men kontra gavekort på nærmeste f%¤ kjøpesenter, så må det jo være bedre? For gavekort er en stusselig gave, sant? Iallefall når man ikke ønsker seg det. For ellers har jeg ganske så eksklusive ønsker.. og tral er det verste jeg veit.
erteposen + 4 Skrevet 15. mars 2010 #12 Skrevet 15. mars 2010 Det ligger mye tankearbeid og hjerte bak et gavekort på det lokale kjøpesenteret:)
magedans Skrevet 15. mars 2010 #13 Skrevet 15. mars 2010 Jeg ønsket meg penger til sos barnebyer i 30-årsgave og fikk både det OG gaver selv om jeg hadde sagt jeg ikke ville ha sistnevnte. Men jeg blir jo glad for gavene likevel, he he. Enkelte av gjestene kom med gaven og sa "du kan ikke bare tenke på barna i Afrika!" og det virket som om det var fornærmet for at jeg ikke hadde lagt ut ønskeliste. De om det! Det er din bursdag og ditt liv og jeg syns selvsagt dette er en kjempegod ide i og med vi er av samme ulla kjør på!
magedans Skrevet 15. mars 2010 #14 Skrevet 15. mars 2010 ps: jeg har ei venninne som hvert år på bursdagen sin arrangerer amerikansk auskjon til inntekt for et eller annet veldedig. Da kan gjestene ta med gaver som auksjoneres bort hvis de vil, men hun fikser mye av varene selv - og så går budrundene høyt og heftig og det er morro og skaper kjempestemning! Pengene flyter og så vinner man og blir glad og hu og hei du skjønner tegninga...
Gjest sug lut Skrevet 15. mars 2010 #15 Skrevet 15. mars 2010 Vel, du kan jo se det sånn at gavekort på kjøpesenteret kan du velge å ta ut noe kjipt men nyttig for, og så selv gi tilsvarende som du da sparer til dine veldedige org. Men tanken bak en gave er jo ofte at man vil at du skal kunne ha/få mulighet til å gjøre noe for deg - often av typen "bare deg for en gangs skyld" - og som giver ville det for min del medført at jeg ga noe ved siden av. Dessuten er det noe med å gi penger - det er noe litt småtacky med ting som kun har én verdi, sååå mye synes tante Kari at barna i Hviterussland var verd, lizzom, så mange vil føle seg pressa til å gi en større sum penger enn de ville lagt i en gave. Du kan jo være kynisk og tenke at det kommer saken tilgode, og da har du rett, men bare på ett plan.
wirre;o) Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #16 Skrevet 15. mars 2010 Jeg ønsker meg et bilde fra Bjørg Thorhallsdottir og et av Peter Engberg... Og jeg er så bortskjemt at hvis jeg ikke kan få det jeg virkelig ønsker meg eller enda bedre.. noe noen vet at jeg ønsker meg uten at jeg vet det selv... så kan det egentlig være det samme. Da er det like greit å droppe det. Men de som kjenner meg vet det også da ;o) Uansett: det aller viktigste er at det blir en hyggelig sammenkomst for alle. Og jeg tror nok kanskje jeg vil si at jeg ønsker meg like gjerne ett bidrag til ett prosjekt som noe til meg selv.
Rampongi Skrevet 15. mars 2010 #17 Skrevet 15. mars 2010 Afrika er mye og digert ja. Jeg prøver vel stort sett å støtte de som holder på der jeg selv har oppholdt meg over lengre tid feks Tanzania. ikke at de er av de fattigste landa, men er der jeg vet at hjelpen kommer helt frem dit den skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå