Mamma2010:-) Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har søkt ny jobb, og fått den! Woohoo! Problemet er hvordan jeg skal gå frem nå, er ute i permisjon. Miljøet er så lite, at min nåværende arbeisgiver GARANTERT finner ut at jeg har fått ny jobb så snart jeg har signert, og dette er jo heller ikke noe jeg vil holde skjult. Kan jeg skrive oppsigelse med virkning slutten av permisjon, for vil jo helst være ansatt en plass i permisjonstiden min...? Eller må jeg får kommende arbeidsgiver til å skrive kontrakt som gjelder fra NÅ?
Fifrildi Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Jeg ville skrevet ny kontrakt basert på når du faktisk skal bli ansatt fra/begynne å jobbe. Kommende arbeidsgiver er kanskje ikke så lysten på å utbetale hverken permisjonspenger, forsikring eller arbeidsgiveravgift for noen som ikke er reelt ansatt. Så leverer du oppsigelse på gammel arbeidsplass (siden du er i permisjon skal du ikke jobbe der uansett rent fysisk om jeg forstår deg riktig) som sier at du avslutter arbeidsforholdet ditt fra og med dagen før du starter i ny jobb, at du ønsker å si i fra i god tid slik at de har god tid på seg til å finne en ny ansatt osv. Gratulerer med ny jobb, det er alltid spennende
Mamma2010:-) Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2010 Takk takk for svar! Har heldigvis ingen utbetalinger av permisjonspenger fra nåværende arbeidsgiver, får direkte fra NAV. Men ellers har jeg vel kommet fram til at slik du skriver er måte å gå frem. Spennende med ny jobb etter permisjon, gleder meg!
2010 Mammaen Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Grattis med ny jobb! Jeg ville tatt kontakt med arbeidsgiver snarest for å be om å ikke komme tilbake etter permisjonen (det har ikke noe å si når du sier opp så lenge dere er enige om at oppsigelsestiden er utgått ved endt permisjon). Siden du har en oppsigelsestid kan de faktisk være vanskelige og si at du skal komme tilbake etter permisjonen og jobbe oppsigelsestiden (kan jo ofte være 3 mnd). Da må den nye arbeidsgiveren din vente veldig lenge på deg og det er jo litt kjedelig. På denne måten gir du dem en mulighet til å eventuelt finne en erstatter for deg, og da vil de nok være grei med deg også :-) Lykke til!
Mamma2010:-) Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2010 Jeg er 100% sikker på at jeg slipper oppsigelsestid, for det vil koste for mye for arbeidsgiver å ha meg i jobb en mnd, som er oppsigelsestida, i forhold til hva de vil tjene på det. Men så fort jeg har en dato hos den nye arbeidsgiveren min, leverer jeg oppsigelse, med oppsigelsesdato dagen før jeg skal begynne på ny jobb. Da har de GANSKE god tid til å finne ut av ting, og jeg slipper pes, for at jeg har ny jobb uten å ha gitt beskjed.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå