zombie2be Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 kan jeg bruke noe annet enn soyaolje som d står i oppskrifta.. har olivenolje og rapsolje..
erteposen + 4 Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Ikke olivenolje, men raps går ofte. Er det en god extra virgin kan den sette smak. Min gjør ikke det:)
erteposen + 4 Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Ellers er det mulig å erstatte oljen med smeltet smør.
To tette og ei badehette Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Dersom olje erstates med smør må den "klarnes" eller hva det nå heter. Olje tåler høyere temperaturer enn smør, men dersom smøret smeltes og man skiller det gule fra det "klare" og bruker kunn det klare/blanke så kan det erstatte oljen
little old lady hoo Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Jeg bruker alltid rapsolje. Ville ikke brukt oli
erteposen + 4 Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Gee er jo enkelt å lage og ikke minst utrolig holdbart i kjøleskapet. Men du trenger jo ikke det til en kake. Der finnes jo mange gulrotkake oppkskrifter med meierismør istedet for olje t.d. nrk.no/mat. En må ofte ta litt mer, men jeg har aldri laga gee.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå