Allybeen ♂ ♂ ♀ Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Har en 5 åring som ikke vil reise til faren sin. Han sier det nesten hver gang det nermer seg. Men jeg vet han leker fint med stesøskenene han har hos faren, når han først kommer dit. Er der annenhver helg. Men jeg får like dårlig samvittighet hver gang han sitter på gråten i faren sin bil og jeg bare må si hade, mens han sier om igjen og om igjen at han ikke vil reise. Hva gjør jeg?? Må jeg fortsette å tvinge han?
Rampongi Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Vet ikke hva du skal og kan og bør jeg, men prøv å finn ut hvorfor han ikke vil dra.. Snakk med far og snakk med gutten. Er det noe som skjer der han ikke liker feks føler seg utenfor eller noe? Eller at han er utrygg på andre vis? Har dere veldig ulik oppdragelse og forskjellige regler på hva som er lov og ikke? Han skal jo antagelig ha et ok forhold til sin far i mange mange år til, så dere bør prøve å finne utav hva som gjør at han ikke vil dit?
To tette og ei badehette Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Barnefaren kan stevne deg for retten dersom du ikke sender ham (uansett hva guttungen ønsker/ikke ønsker). Desverre så har vi ikke barnevern, men foreldrevern her i Norge. Håper det ordner seg og at det ikke er alvorlige grunner til at ungen ikke vil.
Kamomille Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Du bør jo finne ut av hvorfor han ikke vil dra - i samarbeid med faren. Det kan jo like gjerne være at han synes det er trist å forlate deg som at han faktisk ikke VIL til far. Barn har utrolig stor lojalitet til foreldrene og dersom han ser at du blir lei deg når han drar, kan det gjøre at han ikke vil reise fra deg. uansett så bør dere snakke sammen alle tre. La gutten bli hørt i forhold til hva han føler og ønsker, men også fokusere på at du har det bra selv om han er hos far og at han faktisk har det bra hos far. Kanskje far kan ha samvær flere ganger i uka en periode uten at gutten overnatter der?
winneboo Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Vel datteren min har aldri ville dra til faren sin og gjør alt for å slippe. Men skulle jeg latt henne bestemme så hadde hun aldri sett han. Slik har hun vært fra begynnelsen av og nå er hun 4,5 år. Hun har en yngre stesøster og alt virker bra der borte. Men vil rett og slett ikke dra. Griner hver gang, og bruker hele dagen før på å slippe unna. Sier hun er syk og må være hjemme osv. Jeg vet ikke mine arme råd selv. Har tatt dette opp med pappaen men han ble bare sur på meg...jaja.. er ikke lett gitt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå