3 barnsmamma snart**FØDT** Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 1. Mars startet jeg opp med en mild igangsettingsprosess...ble tøyet 3-4 ganger og fikk akupunktur 2 ganger. Dette satte fart på kynnere og følte jeg konstant gikk å ventet på nå var det i gang...begynte å bli redd jeg ikke skulle skjønne når det virkelig startet...tro meg det skjønner man:-). Onsdag kveld ble jeg innlagt på fødeavdelingen og fikk første modningspille...dumme meg trodde jg skulle føde rett etter det...men slik ble det jo ikke...fikk litt murringer natt til torsdag, men sov stort sett gjennom natten. Torsdag hadde jeg jevne masrier hele dagen, fikk alikevell 1 modningspille iløpet av dagen, ved 2300 tiden var de regelmessige med 3 min i mellom og varte i 1 minutt...kjente jo at dette ikke var hardt nok, men håpet jo at jeg var igang...neida kl 0000 stoppet det helt opp og jeg gikk å la meg... Fredag startet jeg dagen med en ny modningspille, og hadde ingen effekt...etter 6 timer fikk jeg en ny...ingen effekt. Var sliten og gåen etter dagen før og sendte mannen min hjem sånn ca kl 1800 og gikk å la meg. Kl 0000 (6 timer etter forrige pille) ringte jeg på til jordmor og befalte å få dagens 3.pille...nå var det nok heller føde enn å sove...men de hadde det så travelt at hverken lege eller jordmor kunne ta på seg å sette/følge meg opp så jeg skulle heller bli vekket tidlig dagen etter og få første pille senest kl 8. La meg til å sove igjen... Ca kl 0300 var jeg på do, fikk en sånn følelse av at noe er på tur nå, men gikk å la meg og sov til kl 0445, da var det liksom jeg bare viste at nå er jeg igang... Ringte på jordmor igjen og hun smurte meg litt mat ifall jeg hadde rett og ba meg ringe mannen min. Ringte han og sa at "jaja, nå skjer det kansje noe iløpet av dagen... Spis en god frokost, dusj og kom hit til meg". Vi har 1 time kjøring til sykehuset så jeg sa til han vær nå her iløpet av kansje 2 timer:-). La på telefonen og da sa det pang....riene var der hyppige og harde. Ringte opp mannen etter ca 10 min og sa han måtte drite i både dusj og mat, kom hit NÅ! Klokken 0630 ble jeg flyttet på fødestuen da var riene tette ca 1 min mellom og varte i 10-12 pust:-). Var veldig bevist på pusten og taklet riene greit. Idet jeg kom inn på fødestuen kom mannen min og det var deilig å ha noen kjente sammen med meg:-). Etter at han kom aner jeg ikke lengre noen klokkeslett og gikk litt inn i en egen verden...fikk rispose i ryggen før jeg fikk sette meg i badekarret. Vannet var deilig og følelsen av å være vektløs var nydelig. Lå i vannet og pustet som en hval, øynene lukket og bare fokusert på å slappe av og puste... Etter ei stund kjente jeg at dette går, men ikke mer... ringte på jordmor og ba om epidural...hun ville skjekke meg først og joda full åpning:-). Fikk lov å ligg i vannet å føde hvis jeg ville, men valgte å komme meg opp i ei seng. Tror ikke jeg hadde mange pressrier før han var ute, men igjen var jo ikke slik at jeg lå der å talte.. Det gikk iallefall fort og greit, jordmor var veldig flink og rolig så det føltes greit å få han ut:-). Klokken 0810, 3 timer og 15 minutter etter at jeg trodde jeg var igang ble verdens nydeligste guttebaby født, 3800 g og 51 cm lang. Kjapp og grei fødsel, men opplevelsen var helt fantastisk...dette gjør jeg mye heller enn å gå gravid:-). Heldigvis hadde ikke legen tid å sette en ny pille fredag kveld, for nå fikk jeg en modningskur på sykehuset, men fødselen startet opp så lenge etter jeg fikk siste pille at jordmor sa fødselen var helt naturlig, og min egen. En oppstartet fødsel kan ofte oppfattes hardere og går ofte kjappere enn en naturlig fødsel sa jordmor også, så jeg er utrolig glad ingen piller satte mer fart enn jeg hadde...3 timer er i grunn fort nok:-). Lykke til alle sammen som skal føde i tiden fremover. Nå skal jeg nyte min siste lille skatt og bare kose meg dagen lang:-). Takker for følge alle sammen!!
Gjest Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Takk for at du delte din historie med oss:-) Gratulerer med den lille prinsen og kos dere masse:-))
minlilleHelene Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Gratulerer sååå mye , takk for at du deler historien din , det ga meg litt mer motivasjon til å holde ut., er 11 dager på overtid og vil helst at alt skal skjeav seg selv.. Kos dere i supervær og med den nye lille;)
Gjest Mangebarnsmamma *fødeklar* Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 For en fantastisk fødsel:) Gratulerer så masse! Kos dere fremover:)
2010 Mammaen Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Gratulerer så mye! Kos deg med den fine gutten deres! Takk for historien din : )
Juli-prinsesse 2010 <3 Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Tuuusen takk fo at du ville dele dette med oss. Sitter her og tuter... *smiler* Kos deg masse med gutten din. Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå