assisi Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Hei, er i knallform og nyter dagene med trening, aktivititeter med barna etc. Men noen ganger lurer jeg på om det er for mye? Ikke at jeg har plager eller vondter, men f.eks i helgen så har jeg 1. Trent styrkeprogram 1 time 2. Gått tilsammen 2,5 mil på langrenn 3. Hard spinningøkt på 1 time Jeg stresser ikke- men nyter det- og lytter til kroppen (som foreløpig ikke protesterer). Noen som vet hvor grensen bør gå når jeg er snart 6 måneder på vei ?
Bilingüe Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Det jeg har hørt fra fysioterapeuter tidligere, er at så lenge formen er OK og du ikke kjenner noen plager, er det bare å fortsette å trene. Forsiktig med dunk og hopp etter hvert, og forsiktig med overoppheting. Ingen grunn til å kutte ned "bare fordi du er gravid". Formene til gravide er like forskjellige som formene på ikke-gravide! Så bra at du er i så god form
Pixie Power Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Så lenge det gir deg overskudd og du ikke merker noe negativt, så er det ikke noe problem :-) Jeg trener 5 ganger i uken (23 uker) fordi jeg får energi av det, i tillegg til at jeg går overalt hvor jeg skal i raskt tempo. Jeg merker det er fint for ryggen min også. Er godt trent i utgangspunktet, vant til å trene harde økter flere ganger i uken, i tillegg til pilates/yoga. Holder meg unna maxpuls, melkesyre, hopping og å presse meg slik at jeg må holde pusten gjennom øvelsen. Tren og kos deg, du :-) Er supert å være i så god form når man er gravid! Og du får igjen for det etter fdsel :-)
lin76 Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Tren i veg! Eg var på totimars spinningøkter i 9. mnd, og trente høgpuls utan hopp to dagar ETTER termin - null problem. Hadde ein SUPER, lett fødsel på kun 5 timar heilt utan smertelindring, og jordmora meinte det var fordi eg var i så god form. Dessutan svupp! tilbake til min vanlege kropp på mindre enn ein månad etter ungen var ute. Så lenge du kjenner på kroppen din og reduserer det som evt gjer vondt, er alt fint. For meg var det f.eks heilt feil med gravidyoga, endå så tilpassa det liksom skulle vera. Einaste som gjorde vondt, så då kutta eg det!
TillaMaria81 Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Jeg er i uke 27 og har trent 3-4 ganger i uka frem til nå (30-40 min kondisjon med puls mellom 140-150 som man vel får anbefalt å holde seg på som gravid) + 40 min styrke etterpå. Har gått helt fint frem til nå, men har den siste uken begynt å føle meg litt tung. Gått opp snart 8 kilo, og merker den nye vekten er tung å bære. Hva med dere andre? Merker dere noe til det? Synes også pusten min har blitt kortere de siste ukene, så jeg blir veldig andpusten.
Pixie Power Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Er "bare" i uke 23, da ...:-) Men jeg var mest andpusten de første 3-4 mnd'ene. Det var litt slitsomt fordi jeg også jobber som instruktør, så det å holde tempo og prate samtidig var litt utfordrende, hehe Gått opp 5.5 kg til nå, og magen er visst mindre enn alle "forventer", men er spent på utviklingen videre. Gikk opp MYE forrige gang, og hadde seriøse problemer med kne og ankler pga belatningen. Er ganske tynn, så det å gå opp så mye på kort tid var ikke særlig gunstig. Var tungt, og var ikke i form til å trene. Det jeg merker mest nå er at kneløftene ikke er like høye :-) Og har behov for mer vann underveis i treningen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå