Gå til innhold

Tverrleie.......

Surprice, surprice, surprice..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll hos legen på fredag, da lå Småen inni her i tverrleie...

Er kommet til uke 35.2 idag... Noen som har erfaring med dette?

Ungen kan vel snu seg enda?!

Ellers blir det vel keisersnitt.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har også ligget på tvers - faktisk nesten hele tiden, men nå ligger hun med hodet ned (er 36 uker i dag). Legen min sa at de som regel alltid finner veien ned med hodet først dersom de ligger i tverrleie. Det er ofte verre dersom de ligger i seteleie mot slutten...

Det ordner seg nok - lykke til:-)

Skrevet

Signerer guttemamma venter jente. Sjansene dine er gode for at babyen faktisk snur seg riktig vei. Selv har jeg sete/skråleie på jenta mi. Det vil si stumpen er plassert ned mot venstre lyske og hodet opp mot høyre ribbensbue. Der sitter hun godt! Har sittet slik i allefall i 5 uker. Broren satt slik han også og han snudde seg ikke. Det er jo fortsatt sjanse for at hun kan snu seg, så jeg krysser fingre ;-) Lykke til!

Skrevet

Tror nok hun kan snu seg i siste liten..... Du får si det til henne at hun skal snu seg.. kanskje hun hører på deg...

Lykke til da:O)

Skrevet

Ja, då får eg håpe at Småen snur seg før det skjer noe.... :) Sannsynligvis noen uker igjen ennå. Har termin 20.april, men har gått 8 og 9 dager over med de andre to, så eg får innstille meg på at det nesten blir mai....

Skrevet

...dytter bare litt her... Noen andre med erfaringer ?!

Skrevet

Er kommet til uke 37 i dag og har baby i tverr/seteleie. Jordmor sier tverrleie er mer trolig til å snu seg med hodet ned enn "stødige" seteleier.

Videre varierer behandlingen av seteleie fra sykehus til sykehus, ingen automatikk i at det blir keisersnitt. Særlig ikke dersom man har født normalt store barn tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...