Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er en del her som blir undersøkt innvendig ang modning de siste ukene før fødsel.Er dette vanlig nå eller må man be om det?

Skal på kontroll i morgen og før var ikke dette vanlig.(7 år siden sist jeg var gravid..

Har litt lyst til å be om det,men det gir vel igrunn litt "falske forhåpninger også i og med at man kan gå med moden livmorhals og åpning en stund..er så i tvil jeg nå da...",))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det ikke er så vanlig å gjøre det før termin iallefall.. Men en sjekker jo tappen hvis en har hatt mye kynnere og andre tegn på at ting er i gang. Det er jo bare å spørre...

Skrevet

Jeg var inne på kontroll 4 mars (termindatoen) og da skjekket di ikke dette. Di gjorde en ul , tok en tisseprøve , lyttet til hjerteryttme og bevegelse hos babyen. Jeg spurte litt om det er vanelig og strippe eller skjekke åpning , svaret var at det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus. Dette var på bærum foressten. Det skader jo ikke å spørre ,men slik jeg har skjønt det venter di desverre til andre kontroll.

Lykke til;)

Skrevet

Det er litt forskjellig praksis på det. Jeg spurte om jordmoren min ville sjekke dette når jeg var 37+2 (jormorsenteret CC Vest) og hun sjekket det da.

Skrevet

Jeg spurte jordmoren min sist mandag om hun kom til å sjekke dette etterhvert som jeg nærmet meg fødsel. Hun sa at dette ikke var vanlig og at hun ikke kom til å gjøre det. Jeg kommer ikke til å bli sjekket før fødsel har startet og jeg kommer inn på sykehuset. Gikk gravid for 6 år siden og da opplevde jeg at det var helt motsatt av det du opplevde. Jeg ble sjekket veldig ofte.. Litt for mye i grunn, men jordmoren forklarte dette med at legen jeg hadde da var av den gamle skolen og hun sa at det heller ikke var vanlig da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...