Gå til innhold

noen som har tips til å piffe opp vanlig posemuffins? og hvilken type er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hakk en kokoesjokolade og ha i røren, det er godt med sjokoladebiter i muffins :)

Vet ikke hvilken pose som er best da, pleier lage de fra bunnen av selv, det tar ikke så mye lenger tid (eggedosis med hvetemel, vaniljesukker og bakepulver i)

Skrevet

Den mørke pleier jeg å ha bananbiter+sjokoladebiter i. Da pynter jeg med litt sjokoladebiter på toppen. Må ha sånne amerikanske muffinsformer, ellers er det ikke plass til noe...

Evt. Sjokoladebiter og hakka valnøtter.

Den lyse bruker jeg mye bær i. Gjerne jorbær+hvit sjokolade eller pære+kanel, eller bare blåbær evt. med litt phiadelphia ost i røra.

Sist jeg organiserte barnebursdag (min 10-årige nevø) laget jeg disse:

http://www.detsoteliv.no/print.php?1623

Brukte smelta kokosjokolade isteden for sjokoladesaus, fordi da stivner den og det blir mindre gris. Super populære, enkle men ser imponerende ut.

Skrevet

Ta litt konditorfarge i melisglasuren og pynt de fint i forskjellig farge, gjerne med nonstop etc på :) Kan også ha farge i røra, så får du grønne mufins. Sikkert moro for barna.

Skrevet

Møllerens er best!

Jeg piffer som regel ikke opp selve muffinsen, men pynter dem.

Enten kan du ha på melis, sette dem etter hverandre og stikke lakrislisser i sidene på dem til tusenbein (øyne og "følehorn" på den fremste).

Eller du kan pynte dem med melis i forskjellige farger, ha på forskjellig strøssel "tegne" hjerter, sol eller andre figurer på med slike tuber du skriver på kakene med (har selv både blå, og rosa med glitter, og noen fler), legg på sjokoladepynt osv.

Skrevet

Jeg bruker Toro sine poseblanding. Piffer de opp med f.eks:

* Blåbær

* Bringebær

* Hakket sjokolade

* rips

Skrevet

Fikk et tips her inne en gang... Bruk Toro sine lyse, fyll formen halvfull med røre, så tar du litt vaniljekrem (jeg bruker ferdigvarianten) og så dytter du en eplenbåt oppi og drysser litt kanel og sukker over, steik i ovnen som anvist på pakken og nam nam nam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...