Gå til innhold

Gutt som tisser opp og utenom bleien HVER natt...


Tyren78-09+12

Anbefalte innlegg

Gutten min på 6 mnd tisser utfor bleien hver natt. Jeg begynner å bli lei av å vaske overmadrassen. Har flere ganger tisset helt gjennom på hovedmadrassen også..og den går det jo ikke an å vaske ordentlig.. Jeg har nå kjøpt tisselaken, men disse ble han jo klissvåt(klam) i, så måtte ha den under overmadrassen, kun for å beskytte hovedmadrassen. Har prøvd med både vanlig bleie og up&go. Det virker som at tissen hans legger seg oppover slik at han tisser rett opp og til siden(ser etter at den ikke gjør det når vi har på bleie for natten). Bestandig samme siden av ryggen/siden som er våt.

What to do? Flere som har "tissebabyer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm... viss du passer på at tissen er ned når du tar på bleie, så er det jo ikke mer å gjøre? Prøv pampers baby dry, str.4, 7-18kg, eneste bleia vi er fornøyd med her i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skjønner ikke hva mer jeg kan gjør jeg heller..men gosj så kjedelig å måtte vaske madrass hver dag..blir jo utslitt av vask snart, hehe.

Det er pampers baby dry vi bruker. Str. 5 (han er 9,4 kg). Men spørs om jeg må stramme mere på sidene når han legger seg(har det jo litt løst når han er oppe så han ikke skal få vondt i magen når han sitter osv). Jeg får prøve meg frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Str 5!!!! det bruker jo 2åringen vår.

Tror du trygt kan gå ned ihvertfall en str. så får du bedre passform.

Str.4 er jo fra 7-18kg.

Å så pass på at tissen ligger godt nedi bleia når du tar den på.

Hadde samme problemet med vår. Å der var det kun BabyDry som funket. Passet også på at vi hadde godt med bleie framme. Festet bleia rett over navlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi bruker str 5.. Han er kraftig, så str 4 blir for trangt til lårene. Tissen ligger godt nedi bleie og peker nedover når vi tar på bleia ja, men spørs om den kommer opp iløpet av natta siden han bestandig tisser oppover på natt. Har tenkt å kanskje prøve libero for å se om den er bedre for han. Noen mener pampers er best, mens andre sverger til libero. Verdt et forsøk hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok stramme bleien mer på natten, evt bruke en annen str eller merke.

Vi har en kjempe fin madrassbeskytter til sønnen vår, den er ikke i plast så han blir ikke klam av å ligge på den. Kjøpte den på Babykos i Sandvika. Sjekk denne linken så ser du hva jeg mener, fant dessverre ikke en norsk link, men de kan sikkert sende til Norge om du ikke finner den et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg passet en liten gutt en gang som tisset gjennom nesten hver natt. Da brukte vi en bleiebukse i ull fra nøstebarn utenpå bleien, og den holdt på alt tisset så sengen ble ikke våt! Det funket kjempe bra!! Den kan bare henges opp hver dag, og vaskes lett en gang innimellom, siden den er laget i ull så er den ikke klam å ha på heller. Den er kjempe flott!!!

Håper den hjelper for deg og! :) Lykke til!

Her er linken til den:

 

 

https://nostebarn.no/sites/webbutikk/Enterprise%20Portal/CITP_EPCSSItemDescription.aspx?WTID=939&WREC=43727790612&WKEY=[65534%3a43727790612]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...