Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Må bare få sagt det... Er SÅ klar for å bli mams! Gleder meg slik til i sommer når lille bollen ligger i armene mine!! Den første blikkontakten mellom han, meg og pappan Gleder meg til å få oppleve den store uselviske kjærligheten, og å få overøse barnet mitt med omsorg Alle bekymringene som allerede er i gang, og som kommer til å være der til jeg dør. Gleder meg slik til å bli kjent med han, lurer på hvordan han ser ut? Blir han en tøffing som mamman, eller en sensitiv type som pappan.? Selv om de fleste får barn, klarer jeg ikke la være å tenke på hvilket under det er, og for en velsignelse som er gitt oss. Det er den største gave man kan få. Nå som jeg selv er blitt gravid, har jeg større forståelse for sorgen det må være å ikke få barn. Men det er skumle greier dette her.. Jeg har jo nesten ikke peiling på noen ting om små barn! Har kjøpt meg mange bøker, men... Det er skremmende, barnet så lite og forsvarsløst, helt avhengig av min og pappaens omsorg til alle døgnets tider.. Tror at jo eldre man blir jo skumlere blir morsrollen... Tar det kanskje mer på strak arm når man er yngre?? Ikke vet jeg.. Det jeg vet er at dette vil endre livet som jeg kjenner det. Det blir slutt på å tenke på seg og sitt. Det blir mange utfordringer, nattevåk, skriking og fortvilelse. Bekymringer opp i mente resten av livet. Jeg kommer til å bli sur, fortvilet og sinna på bollen min til tider, men det vil være godt ment. Gleder meg slik! Håper alt vil gå bra fremover
Gjest eelis+kian Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Åå, så koselig! :-) Det er sant, å få barn er en stor velsignelse. Det er så stort å se den lille smile for første gang, eller høre den første latteren. Alle dager er den beste dagen i ditt liv - det er helt utrolig! Jeg visste heller ingen ting om babyer før jeg fikk min, hehe. Jeg hadde ikke kjøpt noen bøker heller, jeg hadde på en måte glemt at det kom en tid etter graviditet og fødsel. Men når han kom, trengte jeg ingen bøker, jeg tar det som det kommer, og jeg gjør det som føles rett. Så lenge man stoler på mammainstinktet, så går det nok bra :-) Jeg spør mamma hvis jeg lurer på noe eller trenger råd, men jeg ender alltid opp med å gjøre det jeg selv syns virker som det beste, hehe. Du skal se det går så fint så. Barn er det beste livet har å tilby :-)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Så sant så sant, du har masse å glede deg til. Under graviditeten gledet jeg meg så sinnsykt mye, bare lurte på hvem som lå å ventet inni magen min. Da datteren min ble lagt på brystet mitt ble jeg helt forelsket.. Å holde nurket sitt i armene sine for første gang er utrolig stort 14 mnd er hun idag, og verdens beste. Lyser opp hverdagen min hver eneste dag! Gled deg, å få barn er det største man opplever :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå