Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Er det lov å arbeide i sammen barnehage, som sitt eget barn går i? Noen som har gjort det, og har erfaringer å dele blir jeg glad.( For da slipper jeg å kjøre en omvei på 40 min x 2 for å hente /lever han i en annend barnehage.)Har søkt jobb i barnehage, og lurer på om jeg kan søke inn mini på 10 mnd i samme barnehage. For da slipper jeg å kjøre en omvei på 40 min x 2 for å hente /lever han i en annend barnehage.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Det er lov, men de fleste ønsker i allefall at barnet går på en annen avdeling enn de selv jobber på. Det kan være vanskelig både for deg som mor å forholde deg til barnet og barnet å forholde seg til deg i en situasjon hvor du egentlig ikke er mamma, men er på jobb som barnehageansatt. Noen klarer ikke å la være å spesialbehandle sitt eget barn, og andre vil ikke bli tatt for å gi barnet spesialbehandling og ender kanskje opp med å gi barnet mindre enn de andre og begge deler blir jo feil. Så jeg ville i allefall tenkt på de mulige problemstillingene her, eller prøvd å i allefall få ham på en annen avdeling enn den du jobber på slik at du ikke har så mye med ham å gjøre til vanlig.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Er lov, ja. Sikkert veldig varierenede om det anbefales eller ikke. Har selv jobbet i en bhg der kolleger har hatt sine barn i samme bhg. Og det kan være litt tøbblete i begynnelsen hvis barnet er veldig mammadalt, men går seg som regel til. Ellers må du bare ha klare avtaler med dine kolleger om at du godtar at de irettesetter ditt barn hvis det trengs og at ditt barn blir behandlet på lik linje som de andre barna. På små steder hvor det kankje bare er en bhg vil det ofte være mor og barn i samme bhg, og funker som regel helt fint det;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå