Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer virkelig ikke å drikke tran, men vet jeg bør.

Har vært flink til å spise fisk i svangerskapet.

Men er alle her inne flinke til å gi sine barn, og seg selv, tran?

Finnes dette i en annen form, feks kapsler som er lettere å få i seg?

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri brydd meg med å ta tran. Og ikke gir jeg ungene det heller. Bare smaken er mer enn god nok grunn for meg.

Finnes jo en masse kapsler en kan ta i stedet om en vil :)

Skrevet

Jeg tar to trankapsler (Møllers dobbel) hver kveld, og det har jeg gjort i årevis. Har ikke problemer verken med å svelge dem, eller med gulping etterpå, sånn som jeg vet at enkelte har...

Skrevet

tar av de nye kapslene til møllers dobbel, grå boks. de løser seg opp i tarmen istedet for i magesekken slik andre kapsler gjør så da slipper jeg de fæle oppstøtene jeg får av andre kapsler. Å tylle i meg flytende tran er bare å glemme, kvalm bare av tanken.

Skrevet

Får brekninger av flytende tran selv så jeg tar to kapsler dgl. i forb. med svangerskap og amming.

Resten av familien, inkludert katta, tar flytende tran så ofte som far i huset husker på å dele ut.

Skrevet

Fikk tips fra legen om at vi i siste trimester bør doble dosen med omega 3. Vi kan spise inntil 3 gram per dag. (Jeg spiser 2 gr.) Dette fordi babyens hjerne skal utvikle seg optimalt og at mor skal få litt av overskuddet.. For å slippe oppstøtene, tar jeg dem på kvelden..

Skrevet

Jeg tar kapsler. Tar de som regel rett før middag eller til kvelds. Flytende tran er uaktuelt ;-)

Skrevet

Lille gutt tar flytende med sitronsmak - selv tar jeg selolje kapsler:) Klarer det ikke selv, men lille gutt syntes det faktisk er godt og spør etter mere... Ikke kan jeg skjønne hvorfor.. haha!! :)

Skrevet

Det er en myte at tran smaker så vondt, så her tar vi tran både gravid og mann, ei skje etterfulgt av et glass melk eller biola. Da har vi dekket noen viktige behov :)

Skrevet

Det er ingen myte nei, jeg brekker meg. Men det er kanskje like mye konsistensen som smaken, jeg brakk meg nemlig da jeg prøvde å ta en spiseskje olivenolje også :)

Her går det i omega-3 kapsler til meg, tran til far og lille snuppa NEKTER å ta tran. Gir henne D-dråper og prøver å gi henne omega-3 gjennom pålegg og fisk.

Skrevet

Jeg har slitt noe heltsinnsykt med å få tran i guttungen på 15 mnd helt fra starten av.

Men nå ble jeg tipset av et par av jentene i barselklubben om en tran fra helsekosten med tuttifruttismak, og nå går det mye bedre..

Selv tar jeg Møllers Dobbel..

Funker ikke med flytende tran med all den halsbrannen jeg har for tida:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...