Gå til innhold

Når begynner dere med barnerommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte bare de "store" tingene som seng, stellebord, og henge opp gardiner, og pynte barnerommet? (hvor langt var/er dere på vei da dere begynner med det)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir vel helt opp til en selv, men uansett så er det jo anbefalt at babyen sover på foreldrenes soverom det første leveåret, og minimum de første 6 mnd- så dere har GOD tid ihvertfall;)

Skrevet

Jeg sto og tapetserte barnerommet da jeg var 34 uker på vei første gang. Det ble i grunnen stående ubrukt til hun var tre år. Vi fant ut at samsoving var tingen for oss, og hun ville jo ikke leke alene der inne, men i stua. Da Lillebror begynte å ødelegge for henne hendte det hun brukte rommet, da var hun nesten tre år. Sov der første gangen (på kvelden, kom til oss på natta) da hun var tre og et halvt.

Så i mine øyne: Ingen hast, men det er nå koselig å holde på også, da!

Skrevet

hehe - her hadde vi samme soverrom til hun var nesten fire, da ble det ferdig opppusset. Samsoving var også tingen for oss, så sengene sto i rekker og rad på foreldresoverommet i lang tid. Da lillebror begynne å styre mye om natten, syntes hun det var godt å sove på eget rom....

Skrevet

Hehe, det er endel ting som man ikke bryr seg så mye om tredje gangen.

Første gangen hadde jeg alt klart 3 måneder før- rom, seng, utstyr, klær etc. Erfaringen ble jo at han trengte fint lite før han var ca 6 måneder. Han sov med oss på vårt rom.. Og jeg hadde mye tid de månedene til å fikse det som jo da alt var klart.

Andre gangen hadde jeg kun klær klart, og en plan for rommet- som da ble tatt i bruk når hun var 3 måneder.

Denne gangen har jeg kjøpt klær, vogn, bilstol og litt annet småtteri- tre måneder før- men barnerommet tror jeg at jeg venter et halvt års tid med:-) Det er helt greit å ha sovekurven på foreldrerommet en god stund mens man nattammer etc..

Det er koselig å gjøre i stand, men min erfaring er at rommet blir brukt nokså lenge etter fødsel, og da har man plenty av tid til å stelle i heimen..Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...