Gå til innhold

Liv i magen


juli83

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om noen kan hjelpe meg, eventuelt berolige meg litt. Er i uke 21 og kan ikke si at jeg har kjent noen tydelige spark i magen foreløpig. Føler jeg burde ha kjent det for en stund siden, men det er kanskje ingen nøyaktig fasit på når det skjer? Blir jo bekymret for at alt ikke er som det skal... :/ Kan noen isåfall forklare (om mulig) hvordan det kjennes ut i starten? Mulig jeg forventer å kjenne veldig mye mer enn det kanskje er i starten. Er jo ganger det skjer ting i magen hvor jeg er usikker på om det er et lite spark eller ikke, men så føler jeg at det kan være noe annet. Vil gjerne høre om det er fler som ikke har kjent så mye enda...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter nr 3, er i uke 22 og skulle kjent masse liv nå, men det gjør jeg ikke. Kjenner at jeg er litt bekymra, samtidig som hjertelyden er helt fin ved undersøkelser. På ul fikk jeg vite at morkaken ligger litt foran på magen. Det betyr at jeg kjenner mindre liv. Dersom barnet sparker innover, og ikke ut i magen, kjenner du også mindre. Når jeg begynte å kjenne noe føles det litt som "bobler" i magen. Eller som det er en liten fisk der inne som beveger litt på halen. Noen kjenner sikkert tydelige spark nå, men det vil komme hos deg og meg også. Tror ikke det er noen grunn til bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i i min 23 uke og begynte å kjenne spark for 14 dager siden. Har kjent det hver dag siden det... Startet med støtlignende følelse da babyen sparket langt nede, nesten nede ved venusberget. Nå har hun heldigvis flyttet litt på seg og kjenner det mer som store bobler som flyter til overflaten... litt vanskelig å beskrive. Jeg har også morkaka inn mot magen og synes det tok lang tid før jeg merket bevegelser og hadde nok regnet med å vente enda lenger enn det jeg gjorde. Men så lenge dere hører hjertelyd så er nok alt i orden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 23, og har nå kjent liv i to uker ca. Kjente liv tidligere,men nå er det helt tydelige spark. Som man kan kjenne på utsiden også.

Plutselig kom det, og sammen med sparkene vokste magen. Nå har jeg endelig mage å strutte med :) Har ikke hatt noe mage tidligere, og det er rart iom at jeg venter nr 3. Alt er normalt og alt er så forskjellig så det er lett å bli forvirret.

Er du veldig i tvil så ring fastlege eller jordmor for råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent klare spark i ca 3 uker nå og er i uke 22. Da jeg var hos jordmor i uke 19 sa hun imidlertid at det kunne ta 4-5 uker før jeg kjente spark da morkaken ligger foran. Så tror det er veldig indviduelt egentlig! Men om du er veldig usikker ville jeg tatt en UL hvor jeg hadde drukket noe sterkt sukkerholdig i forkant. Da skal det nok mye til at bebisen ikke beveger seg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, eg er i veke 25 no og venter nr 3, kjenner tyderlige spark heile dagen og natta, me venter ein gut=) og det kjenner eg godt. Eg kjente liv allerede i veke 14, men eg kjente det jo tidlig med dei to første og, først som små bobler og no som spark i blæra og opp i magen, kan og kjenne det utenpå no=) Det er nok vanskelig å vete kva som er spark når ein venter førstemann og eg som har gut og jente fra før, veit at guten pleier å sparke meir enn jenta. Lykke til med magene=) Eg er kvalm kvar dag fortsatt, men veit jo att det er verdt det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...