Gå til innhold

Merkelig omgangssyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 år kastet opp på fredags ettermiddag. Var sikker på vi hadde fått omgangssyken i hus.

Men hun kastet opp bare denne ene gangen. Resten av helgen har hun vert i fin form, men spist litt dårlig. Ble usikker på om det var omgangssyken.

I kveld når hun skulle legge seg kastet hun opp skikkelig igjen

Er det flere som har opplevd omgangssyken på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, har hatt det samme her! 3åringen kastet opp natt til torsdag, så var han helt fin og vi sendte han i barnehagen torsdag og fredag men han spiste dårlig. Så fredag kastet han opp i bilen på vei hjem fra barnehagen. I helgen har han hatt diare.

Jeg var kvalm og uvel i ca. 5 dager, men ble aldri ordentlig syk.

Lurte også på hva dette var men er vel bare en mild og langvarig omgangssyke kanskje?

Skrevet

Tusen takk for svar?

Noen flere?

Skrevet

Skulle selvfølgelig ikke vere ? etter Tusen takk for svar:)

H.i

Skrevet

Sorry meg, men jeg bare fatter meg ikke på folk som sender ungene i barnehagen natten etter de har kastet opp.

Skrevet

Nå visste jeg faktisk ikke at han hadde kastet opp da jeg sendte han i barnehagen. Så ikke oppkastet i sengen før jeg skulle legge han kvelden etter...

Skrevet

Tragisk, det måtte da lukte spy på hele rommet og av ungen. Eller er dere så fine at møkka deres er luktfri.

Snakk om å passe på barnet sitt.

Til HI.

Dette er en typisk omgangssyke som går nå. Vet av flere som har og har hatt det på samme måte.

Skrevet

Han kastet opp minimale mengder og etter han kastet opp kom han inn på rommet vårt. Dette er noe han pleier å gjøre så vi tenkte ikke noe over det. Nei, det luktet ikke spy av hele ungen og ikke på rommet hans heller. Så slem du er! Jeg hadde super dårlig samvittighet for det i utgangspunktet, begynte å gråte da jeg oppdaget det og syns selv det er helt forferdelig.

Skrevet

Det er til pass for deg, du burde slite med dårlig samvittighet fortsatt! Stakkars barn som må vokse opp med en mor som deg.

Skrevet

Tuller du nå eller er du så veldig lite empatisk av deg?

Skrevet

Har aldri manglet empati jeg, men dette syntes jeg virkelig var sløvt.

Skrevet

Håper du ikke tar deg nær av denne anonyme sine uttalelser. Tror ikke det representerer hva folk flest ville ment.

Jeg fikk omgangssyken sist tirsdag, det verste gikk over på en dag,men jeg har vært kvalm og slakk siden, og det henger litt igjen enda.

Skrevet

Ja det var sløvt og jeg har dårlig samvittighet. Men å skrive at du syns synd på barnet mitt som må vokse opp med meg som mor syns jeg er litt drøyt. Snakk om å sparke når man ligger nede!

Skrevet

Og det er synd på barnet fordi moren ikke hadde sett at han hadde kastet litt opp??? er ikke dette ting som kunne skjedd alle...?

Skrevet

Tusen takk anonym 17:40. Jeg sitter her med tårer i øynene faktisk og føler meg som verdens verste mor. Skulle gjort hva som helst for å skrudd tiden tilbake og oppdage det men får ikke gjort noe annet enn å si unnskyld til mitt barn og håpe på det sterkeste at det ikke skjer igjen!

Skrevet

For det første: vi brukar å sende ungane i barnehagen dagen etter oppkast om natta, viss forma er bra. Eldstemann kasta opp to gonger i går kveld, rett etterpå var han like frisk og blid. Såg derfor ingen grunn til at han skal vere heime idag, og barnehagen har heller ikkje ringt og bedt oss om å hente han. Du er ikkje dårleg mor fordi om du ikkje oppdaga spyinga, og du må ikkje ta deg nær av det den andre personen skreiv lenger opp.

For det andre: ja, omgangssjuka er litt rar. Eg hadde diare og vondt i magen på laurdag, men det var over på søndag. På søndag hadde minstemann diare, men det gjekk over til han la seg, og eg sendte derfor begge gutane i barnehagen idag. Eldstemann var ute og gjekk på ski før han spydde. Når han har spysjuke, brukar han berre å springe på do og tømme seg, og så er han like pigg rett etterpå.

Skrevet

Hvis dere sender barna deres avgårde dagen etter oppkast så skjønner jeg hvorfor jenta mi har hatt tre runder med omgangssyke siden januar. Jeg synes det er utrolig dårlig gjort. Snakk om å bare tenke på seg og sitt og ikke på hvordan andre lider under deres dårlige valg.

Skrevet

Helt enig! Jeg blir provosert når jeg hører om folk som sender ungene i bhg mens de ennå er smittefarlige. I vår bhg skal ungene være hjemme i 48 t etter oppkast, men det er dessverre ikke alle som tar hensyn til det og da har vi det gående. Kanskje enkelte burde tenke over at selv om ens eget barn ikke er veldig sykt, så kan andre bli langt sykere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...