Gå til innhold

50/50 - bidrag ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 50/50 samvær med våre 2 barn, 12 og 8 år.

Han betaler 1200 for de begge 2 i bidrag.

Han har en årslønn på 330.000, mens jeg lever nå på overgangsstønad, ca 120.000 i året.

Jeg får hele barnetrygden.

Er det riktig at jeg skal ha hele barnetrygden, el. kan han søke om halve?

Syntes dere bidraget var for lite/ for høyt??

Vi har felles foreldreannsvar og omsorg for ungene.

Det som jeg synes er litt urettferdig er at jeg betaler all fritides aktiviteter og klær til dette.

Da sønnen vår brakk armen, fikk han sykehuset til å sende meg regningene på dette.

Jeg betaler for pass ugene skal ha.

Vinter klær / støvler osv

Synes selv dette er litt skjev fordeling.. Hva synes dere ??

Jeg vil gjerne høre hva dere synes om dette, og hvordan dere selv deler denne biten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når en har 50/50, så skal en dele på utgiftene. Dvs f.eks, halve sfo regningen hver osv. Dere skal selv holde klær, når barnet er hos deg/han.

Han kan søke om halve barnetrygden.

Hvis den ene part tjener betydelig mer enn den andre, så kan den som er "fattigst", søke barnebidrag av den "rike".

Her har vi 50/50. Får en barnetrygd hver. Skal dele på barnehageregningen,og div andre utgifter.

Jeg skal holde klær når barnet er hos meg, og bf skal holde klær til barnet når det er hos han.

Her betaler ikke bf sin del av regningen når han skal,derfor sliter jeg litt økonomisk til tider.

Vi har ikke søkt om barnebidrag fra den andre..

Skrevet

Vi har 50/50. Jeg har utvidet barnetrygd. Så lenge vi ikke har avtale om delt bosted, så har jeg rett på utvidet barnetrygd. Ikke far, av den grunn at datter vår har adresse hos meg. Vi har delt ansvar, men ikke delt bosted.

Jeg kan også får bidrag av den grunn at han tjener mere.

Vi betalerer halve utgifter hver.

Skrevet

Må bare spørre et dumt spørsmål - men hvordan kan du leve på overgangsstønad når dere har 50/50?? Trodde man måtte ha hovedomsorg med at barnet bor mest hos deg for å få det... Håper du ikke får deg en stygg overraskelse...

Skrevet

Om du lever på OS, så burde du skaffe deg jobb litt kvikt, for man skal ikke få OS etter barnet har fylt 8. Så enten lyver du, eller så lyver du ...

Skrevet

Vi har 50/50. Ingen betaler bidrag til hverandre, vi deler barnetrygden (dvs at jeg trekker fra hans halvpart av barnetrygden fra det han skal betale meg for bhg) og vi deler på utgifter. Vi har begge en basic garderobe til snuppa, mens vi deler på vinterklær, støvler, ski, sykkel osv osv. Har en avtale om at vi må høre med den andre før vi kjøper noe som vi forventer å dele på sånn at vi ikke påfører hverandre uforutsette utgifter.

Skrevet

Da jeg søkte om os måtte jeg "bevise" at jeg hadde barna betydlig mer enn faren, de krevde at jeg hadde hovedomsorgen. Trodde ikke man hadde rett på os hvos man kun hadde barna 50 % av tiden.

Skrevet

Jeg som startet tråden her :)

Grunnen til at jeg får os nå, er at jeg fikk ei datter for et år siden.

Hun lille snuppa har sin egen far.

Så nå lurte jeg på bidraget ift de to eldste. :)

Skrevet

Ja, det synes jeg høres ut som en skjev fordeling. Når man har ungene halve tiden hver, er det normalt at hver av foreldrene kjøper tøy og annet de trenger når de er hos dem, men at man spleiser på dyrere ting som sesongklær, utstyr og fritidsaktiviteter. Med din inntekt har du jo ike så mye penger til "ekstrating", og der er vel også i fars interesse at barna får delta på aktiviteter og er godt kledd uansett årstid.

Men nå hører vi bare din side av saken da ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...