Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Pusen min er blitt syk..igjen! Har nettopp hatt han hos dyrlege. Sitter igjen med en regning på over 2000 kr som er forfalt. Nå er han altså syk igjen stakkar... Har absolutt ikke mulighet til å betale over 2000 kr en gang til... Er det slemt av meg å omplassere han? Men må vel betale dyrlegen for det... Uff, blir helt dårlig... Stakkar pusen....men dette har jeg ikke råd til lengre... :( Og ja, jeg vet det er dyrt med kjæledyr og det skulle jeg tenkt på før jeg fikk han osv... Hvordan gå frem for å omplassere i såfall?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 ja, det er i såfall slemt av deg! Hva feiler det denne pusen da?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Omplassere en syk katt? Først og fremst må den vel bli frisk?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Du spør, jeg skal svare ærlig. Ja, det er slemt gjort. Katten er syk. I mine øyne er kjæledyr en del av familien. Man hadde da aldri omplassert et annet familiemedlem pga sykdom? Men må få legge til, selv om jeg er brutalt ærlig, skjønner godt frustrasjonen din. Dyrlege er DYRT! Sjekk forøvrig om noe av disse utgiftene kan dekkes av forsikringen.
nicless Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 En ting er i allefall sikkert.Og det er at du må komme deg til dyrelegen med katten og det fort!Blir bare verre og verre det der! Du får sikkert avdragsordning om du ber om det! Skynt deg med katten til vetten!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 kan du ikke forsikre ham da? Vi betaler kun det som er under 1000 kr når vi drar til vet. Alt over betaler forsikringsselskapet..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 Å omplassere en syk katt er utrolig dårlig gjort. Men heller det enn å ikke sørge for at katten får nødvendig behandling når den er syk
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #9 Skrevet 14. mars 2010 Det er vel ikke verre enn å gi ham en kur med Synolux når han har UVI? Katten min hadde UVI, en tidagers kur med Synolux fikset det. Og kuren kostet ikke 2000 kr... ikke 200 kr engang.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #10 Skrevet 14. mars 2010 Det var skikkelig dyrt. Hadde ikke forestilt meg slike priser, men da er jeg advart slik at jeg ikke skaffer katt eller noe annet dyr. Hadde egentlig tenkt at vi skulle ha en katt om en stund, men om noe så enkelt som en UVI kan gi en slik utgift har jeg ikke råd til det...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #11 Skrevet 14. mars 2010 Og sånn går det når nok en uansvarlig katteeier ikke gidder å ta seg bryet med å betale noen få kroner i året for en dyreforsikring.......... Slike som dere skulle ha hatt forbud mot dyrehold! Håper ikke dere er like kjipe mot ungene deres også, og gir faen i ulykkesforsikring etc. for disse også??
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #12 Skrevet 14. mars 2010 De måtte ha han i narkose for å få urinprøve av han. For å sjekke om det var uvi. Pluss at vi fikk kattemat til over 200 kr han _måtte_ gå på. Har gitt han Synolux i 14 dager nå. Så ser for meg at de legger han i narkose igjen for å være sikker på at det er uvi. Og det er det som koster! Det er jo helt fælt å bekymre seg mer for pengene enn for katten.. men trodde ikke det var såå dyrt hos dyrlegen nei.... og med to strømregninger dobbelt så store som normalt så svir det godt.. Selvfølgelig skal vi til dyrlegen i morgen,han har jo vondt! Oppdaget dette nå i kveld. Er det mulig å få dekket regningen av noen? Kan jeg gå på sosialen og høre om de kan hjelpe? Er alenemor. Liker dårlig å be om hjelp, men er virkelig desperat nå... HI
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #13 Skrevet 15. mars 2010 Ta heller og avliv katten, vet det er fælt, men medmindre du er veldig knyttet til den (noe det ikke virker som siden du vurderer omplassering). Skaff deg forsikring hvis ikke. Men skjeønner det er kjipt med sånne regninger, du må nesten sprørre om å få delt den opp.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #14 Skrevet 15. mars 2010 FY!! Man avliver da vel ikke en stakkars liten kattepus på grunn av en uvi...Søte lille katten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå