_Amanda_ Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Et spørsmål til dere som har født før: Hvor mange kilo har dere gått ned i løpet av fødselen? Altså: hva var forskjellen på vekten fra rett før til et par dager etter fødsel?
LivK har født Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Med første, som var planlagt keisersnitt, gikk jeg ned 7kg i løpet av oppholdet på føden. Med nr to, som var vanlig fødsel gikk jeg ned 10kg. Nr to var 800 g tyngre enn nr en, så jeg har regnet ut at jeg må ha ha forbrent over 2kg i løpet av riene! He he, vet ikke om det er tilfelle, men. Går for naturlig fødsel denne gangen også!
¤¤ my sweet 35 ¤¤ Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Jeg gikk opp 20 kg, men det var mye vann. Var veldig skuffet da jeg kom fra sykehuset for jeg hadde gått ned bare 7 kg (ungen veide 4)...Men, jeg mistet ytterligere 6 kg etter 2-3 uker, aldri slanket meg, fy,fy når man ammer :-) Resten av kiloene forsvant 2-3 måneder etter fødselen. Da han var ett år, var jeg tynnere enn før graviditeten...Gikk lange turer med ham, 3 timer hver dag.
Guttemamma venter jente Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har gått opp 6-7 kilo i alle 3 svangerskap (er 36 uker på vei med nr.3 nå), og etter de to forrige fødslene veide jeg faktisk et par kilo mindre enn hva jeg veide ved starten av svangerskapene når jeg kom hjem fra sykehuset.
_Amanda_ Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2010 Det er jo litt betryggende å høre.. Jeg har også gått opp 20 kg i løpet av svangerskapet, så jeg har et håp om at ihvertfall halvparten renner av meg ganske fort etter fødsel. Jeg satser også på lange gåturer, "godtestreik", og et ellers sunt kosthold, så får vi se da hvordan ting ser ut nærmere sommeren. Det er jo tross alt 3 mndr til juli starter, og jeg var jo slank i utgangspunktet, så det burde ikke bli så alt for ille... Kjenner jeg er LEI av å være tung nå!!!! Når den 6-ukers perioden etter fødselen er over blir det tilbake til trening, og jeg GLEDER meg!!
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Noen grunn til at du ikke trener nå? Dersom du har bekkenløsning kan det være at det tar mer enn 6 uker før det er ok igjen. Ellers er det bare å trene så mye som vi ønsker. En liten tur ut i godværet er overkommelig for de fleste. I forrige svangerskap var jeg på spinning 1,5 uke før jeg fødte (blodtrykket steg og jeg fikk treningsforbud av jm). Nå er jeg 39+4, og var på spinning i går. Både jm og lege sier det er helt ok så lenge jeg ikke er utslitt etterpå. Jeg tror at treninga gjorde forrige fødsel så grei, håper at denne blir like lett (til tross for litt større barn denne gangen).
_Amanda_ Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har trent frem til 38+0, styrke med egen kropp og kondisjon, men etter det tok jeg en pause. I dag har jeg gått nesten en time tur, så jeg er i bevegelse. Kjenner det er ganske tungt å bevege seg rundt nå rett før termin, men tror ikke det blir noe problem å komme i gang igjen med svette trilleturer ganske kjapt etter fødselen.
_Amanda_ Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2010 P.s: Grunnen til at jeg skrev at jeg gleder meg å komme i gang igjen med trening 6 uker etter fødsel er fordi det anbefales at man trimmer heller enn trener i denne første perioden.
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 14. mars 2010 #9 Skrevet 14. mars 2010 Da er vi enige, Amanda ;-D Kos deg med trilleturer etter fødselen, det er mye god mosjon i det. Jeg tenker ofte at trening er noe jeg gjør på treningssenteret, men det er jo annet som teller også!
_Amanda_ Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 14. mars 2010 Hihi! Ja, med vogn, oppoverbakke og powerwalk får vi nok svetta litt de første ukene etter fødselen. Men jeg skjønner følelsen av at bevegelse på treningssenter er mer effektiv, så jeg blir nok å finne der jeg også, så snart det er tilrådelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå