Gå til innhold

Er alle i topp form her eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns alle inne her vasker, styrer og går laaange turer... Føler meg jo helt utafor. Jeg er slapp og sliten og trøtt, nesten hele dagen. Orker knapt å gjøre noe husarbeid eller noe. Jeg er 34 uker på vei. Blir litt deppa nesten jeg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, du er ikke alene! Har slitt med bekken og kynnere lenge og er bare 28+3 (!) Veldig lite jeg kan gjøre før jeg blir helt ødelagt.. Er så misunnelig på de som kan leve normalt gjennom svangerskapet. Her er det rett og slett unntakstilstand i 9 mnd! Merket det ekstra godt denne gangen siden vi har ei på 3 år. Jeg tvinger meg selv til å jobbe 30 % da jeg trenger å ha tankene på noe annet i løpet av uken. Kroppen tillater det egentlig ikke, men jeg vil på jobb.

Lykke til videre, jeg føler med deg, og vet hvordan du har det. Du ligger nå hvertfall nærmere målstreken enn meg ;) Trøst deg med det..hehe ;)

Skrevet

Hehe vil ikke si at vi er i toppform, heller desperate.....

Vaske og gå turer er to typiske tiltak for å få fødslen i gang. Stort sett så ender det bare opp med enda mer vondter enn før, men for mange er det verdt forsøket!!

Orker ikke gjøre stort om dagen jeg heller, men får noen fikse ideer av og til som jeg bare måå prøve ut!

Skrevet

Nei der tar du helt feil...",)

Har ikke gått tur på 2 mnd pga bekkenet.Er som deg,sliten nesten hele tiden men gjør det jeg må,mest pga samvittighet.Og må som regel ha en dupp i løpet av dagen,ellers er det kvelden kl.21.30...

Små-deppa virker det som mange av oss er mot slutten,pga formen og begrensningene vi får..De som styrer her er ivrige på å få fødselen igang vet du...sånn blir nok vi på slutten og",)

Så ikke fortvil,du er helt normal!

Skrevet

Ja det har jeg skjønt, at noen her gjør det for å kanskje få i gang en fødsel.. Lykke til :)

Jeg har også ei på 3 som da selvfølgelig krever sitt, og er nok lei å høre at mamma ikke orker ting og tang. Får jo litt dårlig samvittighet da overfor henner :( Men nærmer meg "mål", men sku virkelig ønske jeg hadde overskudd til husarbeid og slikt... Æsj, litt klagehumør her nå kjenner jeg...

Skrevet

d er ikke alene nei... blir sliten og utmattet av den minste ting, PRØVER å gå tur og håper det kan gjøre noe nytte,men blir bare sliten og får masse vondter som ikke fører til noe

Skrevet

Mange som får ekstra energi på slutten også. Men det er også kanskje litt fordi vi går inn i hvilemodus og tar en lur når vi føler for det?

Natta 2130 var da ikke noe å skryte av, en periode (mange våkenetter med 3-åringen) la jeg meg i 20-tiden. Det var herlig å begynne permisjon og kunne sove ekstra på dagen!

Skrevet

Jeg er nå i uke 32 og har slitt med bekkenløsning siden uke 8. Er utrolig mye sliten. Sover dårlig om natta, tilbringer mesteparten av dagene liggende på sofaen, og er veldig lite sosial.. Den lille energien jeg har noen ganger går med til klesvask og oppvask.. En liten tur i butikken med bil, ender med soving og vondt...

Så du er ikke aleine..

Er greit at man er forskjellige, men skulle gitt mye for å ha vært en av de som faktisk orker å gjøre ting.. :)

Skrevet

Hahahaaa - nei. Overhodet ikke :D

Jeg dagdrømmer om å være i god form! Har vond bekkenløsning, andre hoftevondter, smertefulle kynnere, generelt trøtt og sliten og har vært 100% sykemeldt i 2,5 uker og blir det frem til permisjon (er 34+4). Må bruke krykker når jeg skal ut av huset og uansett hva jeg gjør nå så får jeg vondt. Husker ikke sist jeg hadde mulighet til å gå tur, men det var rundt uke 16 en gang.

Prøver å dra på vanngym en gang pr uke for å holde rygg og bekken ca i sjakk, men det tar på det også - da er jeg utslitt resten av den dagen. Mannen gjør omtrent alt husarbeidet og jeg har stort sett resignert til rot (og dagdrømmer også om når jeg en gang orker å bare svosje over noen flater...)

Skrevet

Nei, ikke alle er i toppform. Har ingen ambisjoner om å bli det på en stund heller. Har nesten gitt opp å føle meg bra før jenta er ute. Bekkenløsning hadde jeg allerede plager av fra forrige svangerskap, og det er ikke blitt bedre ettersom kiloene raser på. Ikke har barnet lagt seg riktig heller (seteleie), så det er ikke noe som stabiliserer bekkenet fremover heller ser det ut for.... Sukk. Syt og klag. I tillegg har både jeg og junior (på 1 1/2 år) vekslet på å være syke siden litt før jul. Og nå er jeg sykmeldt resten av tiden frem mot permisjon for å bli frisk! Luftveisinfeksjonen jeg fikk i januar er jeg fortsatt ikke helt kvitt! Men jeg er bedre, og nå kommer våren. Det betyr forhåpentligvis at det er slutt på infeksjonssesongen, og jenta kommer i april. Det skal bli så bra så. DA skal jeg begynne å gå turer, frem til da skal jeg bare overleve ;-P

Skrevet

Jeg er superlat...

Har to barn og ei hjemme på heltid( 18 mnd snart) hun andre i bhg..

går selvf ikke an å slappe av når en vil eller trenger det men jeg har inntatt hvilemodus med god samvittighet.. Hadde det kjempetøft etter nyttår med sykdom i over en mnd og søvnløse netter... og har akkurat kommet til hektene... så nå skal jeg kun gjøre det mest nødvendige!!!!

Orker ikke være helt totalt utslitt til fødsel og barseltid!!!!

Ofte er det jo sånn at en har lyst å være aktiv og finne på mye... men jeg angrer hver gang fordi jeg får det tilbake på kvelden og neste dag... vont i bekkenet og masse kynnere....

Så siste 4-5 uker skal jeg late meg så mye det går.... hihi:O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...