Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Ungene mine har en familie de besøker 16 timer i mnd. Hvor mye får de betalt for en time? Det er vel ikke stort?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Spørs om det er støtte/ fritidskontaktsats eller besøkehjemssats det...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Hvorfor vil du vite det? Er du ikke glad for at du får hjelp?
Gjest ->>- Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har aldri hørt om timessats for besøkshjem. Vanligvis er besøkshjem lønnet per døgn og støttekontakter per time.
Gjest Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 Høres merkelig ut at besøkshjem bare er 16 timer i mnd. Besøkshjem pleier å være så-og-så mange DØGN. Hvis det dreier seg om 4 timer en dag i uka, vil jeg tro det regnes som støttekontakt. Satsene er ca: Besøkshjem: 500kr i lønn og 500kr i skattefri utgiftsgodtgjørelse pr DØGN Støttekontakt: ca 150kr pr time i lønn uavhengig av om det er en eller flere unger. Altså: hvis barna er sammen hos én støttekontakt 4 timer om gangen, vil vedkommende få ca 600 pr gang i lønn (før skatt) Hvis barna er 16 timer i besøkshjem én gang i mnd, vil det nok regnes som et døgn. Da vil besøkshjemmet få 500kr pr barn pr gang i lønn og 500kr pr barn pr gang i utgiftsdekning.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #9 Skrevet 14. mars 2010 Selvfølgelig. Bare tenkte om det er noen få kroner, så kanskje det går ann å komme med en blomsterbukett e.l i ny og ne. Hadde gledelig betalt alt selv også.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #10 Skrevet 14. mars 2010 Hvorfor er det merkelig? Vi har ikke noe behov for avlastning eller overnatting, der er for at ungene skal bli kjent med en annen familie, siden vi ikke har besteforeldre eller noen ting. Ungene er normale og alt hjemme er normalt, ingen spesielle behov.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #11 Skrevet 14. mars 2010 Men har dere da får innvilget besøkshjem? Det høres rart ut at eneste grunnen er for å bli kjent med en annen familie. Om dette er noe du og denne familien har funnet på får de ikke betaling.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #12 Skrevet 14. mars 2010 Hvis det er rart kan du ta en tlf til barnevernet og spørre om de synes det er viktig at unger vokser opp og beriker livet med andre voksne enn bare sin mamma og pappa. Det er sårt og plutselig ikke ha noen besteforeldre som kommer på besøk mer eller man kan dra til. Funnet på?? Du er nok litt uviten om hvordan dette søkes om.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #13 Skrevet 14. mars 2010 Så da kan alle som har besteforeldre som ikke vi ha besøk eller bor for langt unna få betalt pass av staten? Det får vi sjekke ut.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #14 Skrevet 14. mars 2010 Betalt pass av staten? Uvitende kjerring. Du høres ut som om du er ei som setter deg selv foran dine barn. Det gjør ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #15 Skrevet 14. mars 2010 Gjør jeg det. Jeg har til nå i alle år trodd det var vår(foreldrenes) oppgave å passe på at ungene fikk allt de trengte også omgang med andre voksne. Så vi har aldri avlastning eller pass. Noe du da har 16 timer hver mnd. Du får nok si de ordene til deg selv. Kjerring.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #16 Skrevet 14. mars 2010 Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er glad du ikke er min venn. Etter det vi har vært gjennom en i lang lang periode nå, kan jeg ikke si noe annet enn takk til all hjelp helsestasjon og den fantastiske familien som hjertelig tar i mot ungene mine ca en gang i uka. Det finnes ikke noe verre for en mors hjerte, at noen svikter det kjæreste vi har.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #18 Skrevet 14. mars 2010 Da må det være noe mer enn bare at besteforeldrene ikke vil treffe ungene. Og helt greit at jeg ikke er vennen din.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #19 Skrevet 14. mars 2010 Det grunner i ganske store problemer fra dere side. Ikke at de bare har sagt at de ikke vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå