Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Når dere lager klart måltider av nan, lager dere mange i slengen? Kan det stå i kjøleskapet i noen dager? Står på pakken at det skal lages etterhvert, men det blir jo veldig tungvint...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har termos med kokt varmt vann klart og kokt kaldt vann i kjøleskapet. Måler opp pulver en gang til dagen, da tar det 3 sek og lage klar en flaske:) Ikke tungvint det:)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Jeg lager 5 flasker med 180ml kokt vann, setter i kjøleskapet. Når det blir tid for mat, varmer jeg opp flaksen i vannbad eller micro, har i pulveret og malt :-) Man skal ikke blande sammen nan å sette i kjøleskapet, måltidet skal være så ferskt som mulig pga melkebakterier. Kokt vann skal heller ikke stå mer enn 24 timer.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Jeg koker opp vann, og heller det over i to flasker. Hver flaske 240ml. Når det er blitt passelig avkjølt, så tilsetter jeg 8 skjeer NAN i hver flaske, rister den, og avkjøler. Når den er avkjølt, setter jeg flaskene i kjøleskapet. Når mini er sulten, varmer jeg bare opp litt av den ferdig-laga melka som står klar i kjøleskapet! Enkelt, greit, og fort:)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har SULTNE tvillinger, og slik overlever vi: Jeg bruker vannkoker. Koker opp alt vann en gang. Så avkjøles det i vannkokeren. Når jeg så skal lage MME, lunker jeg opp vannet en gang til (tar max 20 sek), heller over på flaske, tilsetter pulver, rister, og vips; mat ferdig på under 1 minutt :-)
Lemonia Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Samme her. Å lage en flaske går veldig raskt på den måten. Hadde ikke turt å lage opp på forhånd og ha det stående i kjøleskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå