*smula* Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Hvor gamle bør barna være før de kan være alene hjemme noen timer, f.eks 18-20, ? Er 8 år for ungt?
Fiolinen Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Mine har vært alene hjemme i mars. Men bare 30 minutter mens jeg var og handlet. De er 5 og 7.
trillemamma Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Det kommer vel an på gutten. Gutten min begynte å være alene hjemme om morningen før skolestart siste halve året i 3. klasse. Da var han nettopp fylt 8 år. (Født sent på året)
3småtroll♥ Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Eldste snupp får være hjemme om morgenen (ferdig med å spise frokost og ferdig pakket sekk før jeg drar) en halv time. Hun er også hjemme i 1,5 time fra hun kommer fra skolen til vi kommer hjem når hun ikke vil på sfo. Hun er 7 år- blir 8 i november. Må si at vi har alltid noen naboer som er hjemme og hun kan gå til hvis det skulle vært noe. Hun ringer meg på jobb også hvis hun lurer på noe. Hun er veldig selvstendig og har aldri funnet på noe "tull", men hun hadde ikke fått være alene hjemme om kvelden enda. Ser ikke for meg at jeg vil det før hun er rundt 9 kanskje? Søsteren på 6 har vært hjemme sammen med eldste mens jeg har vært på butikken en halvtime, men aldri vært helt alene... Hun er en helt annen type som heller ikke hadde turt å vært alene. Poenget mitt er at barn er forskjellige! Noen kan være alene tildlig- noen ikke. Er jo du som kjenner barnet ditt best;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå