Smiiil :o) Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Jeg er gravid med mitt andre barn, og ting føles anderledes denne gangen. Har vært kjempeheldig og vært frisk hele tiden. Er nå i uke 25, og vil vel fortsatt karakterisere meg som frisk. men har de siste par ukene hatt tidvis smerter i magen, som oftes i forbindelse med gåing. Dette er ikke kynnere, for det har jeg mye av i tillegg. hva kan det være? Er det noe jeg burde bry meg om syns dere, evnt kontakte lege?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 vet ikke hva det kan være men jeg er i min 20 uke å får ofte smerter i magen, helt nede i magen, kjennes ut som jeg skal dø akkurat når smertene pågår, aner ikke om det er normalt da.
Anne-B. Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Kan være en urinveisinfeksjon. Har du hatt positive urintester på kontroll? Kan også være verdt å tenke på om du går gjennom et eller annet for tida, jeg ble innlagt på føden og lå natta over pga smerte i magen som ikke gikk vekk. Da drev vi midt i flytting, og jeg hadde litt tung vei til jobb, dvs. gikk og stod en del i forbindelse med buss til jobben. Fikk to ukers sykemelding,og beskjed om å legge meg på sofaen.
Gulosten™ Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Hei! Dette høres veldig ut som noe man kaller ligamentsmerter, kjennes ut som om du får skikkelig hold eller sting i siden som når man har trent. Dette er helt ufarlig, og noe du kan regne med å ha resten av svangerskapet. Jeg hadde det med begge mine hele tiden. Hvis du blir bekymret tar du det opp med legen eller jordmoren du går til
Smiiil :o) Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2010 Er ikke lenge siden jeg leverte urinprøve, så det tror jeg ikke det er. Er en del stress på jobben for tida, men ikke fysisk stress for å si det sånn. Jeg har fått kynnere i større grad i forbindelse med det. Kanskje jeg burde ta en tls til lege for sikkerhets skyld? Er vel bedre å ringe en gang for mye enn en for lite. Merker jeg blir litt småbekymret av dette.
Anne-B. Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Ja, det kan det også være. Jordmor sa også til meg at livmora er veldig ømfintlig rundt uke 25, så derfor kan man også få "punktsmerter" slik jeg hadde. Jeg fikk ikke vite at jeg hadde uvi før jeg var til lege en måned etter innleggelse. Så egentlig var det noe de skulle ha ringt og sagt fra om, men de hadde bare blitt bedt om å passe det opp på neste kontroll hos legen. Psykisk stress utgjør mer enn fysisk stress i så måte, sa gynekologen til meg. Så om du har mye å gjøre på jobb, så kan det være stressrelatert. Snakk med lege eller jordmor om du er usikker. Heller en gang for mye, ja.
Smiiil :o) Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2010 Tusen takk for svar damer. ) Tror jeg tar en tlf i morra, så slipper jeg å tenke mer på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå