Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Synes Lille gutten vår spiser så sinnsykt mye (han får abre sunn mat), men.. ikke er han tjukk, men plugg/godt holdt hvis jeg kan si det. skal på 15mnd kontroll på onsdag, men plutselig fikk jeg ett innfall på at han var for stor. Jeg veit ikke jeg, men jeg synes han spiser enormt mye =) han er er aktiv, løper rundt og herjer, begynte å gå da han var 12 mnd. Spiser de virkelig så mye? 2 skiver til frokost Lunsj- Havregrøt/grøt eller banan/avocado m/youghurt, + noe frukt Middag, synes han får store porsjoner (spiser opp alt) og en eller annen form for dessert som frukt/domino (eller hva det heter) Kvelds: grøt eller skiver det går fra 3-4timer imellom hvert måltid. og han "tigger gjerne om han ser andre spise. Han har alltid ligget på øverste linje på dette diagrammet, og er vel rundt 81høy tenker ejg. Er dette normalt? =) Takker for svar
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 han får gjerne litt frukt innimellom også, som ett slags mellommåltid.
Simply Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Ser ut som han spiser noe av den samme mengden sønnen min spiste da han var så liten. Han tagg også etter mat når han så andre spise, også ukjente #flaut#. Han lå alltid øverst på kurven både i vekt og lengde. Nå er han straks 4 år og ligger midt på kurven i vekt, men fortsatt øverst på lengde. Han spiser veldig lite, et par biter middag, en halv skive til frokost, lunsj og kvelds. Frukt kan han spise litt mer av. Tror de spiser det de trenger i den verste vokseperioden også dabber det av etter hvert. ALT kan være normalt : )
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Synes ikke matinntaket er noe spesielt stort. Hvor høy/tung er han da?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Synes heller ikke at dette hørtes så unornalt mye ut:)
3småtroll♥ Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Lilleknott her på 22 mnd er en kraftig knott og har alltid vært stor. Han er ikke tykk, men mer bred over skuldrene;) Frem til han var 18 mnd lå han godt over snitt både på lengde og vekt. Nå er han mer på snittet- ca 87 cm og veier ca 13 kg. Han spiser mer enn din pjokk og det er ikke uvanlig;) Han er er også veldig aktiv (begynnte å gå da han var 7,5 mnd) og gjør ikke annet enn å løpe og klatre hele dagen;) Så lenge de er aktive så er det bare positivt at de har god apetitt noe gutten din tydeligvis har:) De har perioder der de spiser godt og også perioder der de nesten ikke spiser noe.... De fleste barn holder på slik- akkurat som de vokser i røkk og napp;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå