Mamma&LilleKrølle Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Skal dit på ferie i april, og bare lurer litt på om det er noen her som har vært der? D finns ikke mye informasjon om stedet noen steder..men jeg har fått turen gratis, så hiver meg selvfølgelig med uansett:)
Miss Foster Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har bodd i Alfaz - nabobyen til Altea (dvs. de ligger så nære at du ikke merker at du kjører fra den ene til den andre...) Hva er det du vil vite?
Mamma&LilleKrølle Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2010 Åjaa:) Nei vet ikke helt hva jeg vil vite:p Bare litt om plassen kanskje..? Rolig sted? noe du anbefaler å få med seg, titte på, spisesteder, osv...? Bare nyskjerrig på stedet:) Finner ikke mye informasjon om stedet når man søker på nettet.. Kanskje du vet noe om hvordan været kan være rundt april også?
Miss Foster Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Vil du ha sandstrand så må du til Benidorm - 10 min. biltur unna. I Alfaz og Altea er det steiner som kan være ubehagelige å gå på - anbefaler slike sko som du kan bruke også ute i vannet. De får du kjøpt på ethvert gatehjørne. Reiser du med barn så er det mye å finne på; der er et badeland, og rett ved siden av (20 m) ligger også en zoo som inneholder fugler, delfiner, seler osv. Ligge like før du kommer til Benidorm. Terra Mitica er en svær fornøyelsespark som ligger rett ovenfor Benidorm, bør beregne minst en dag der. Du finner også et svært kjøpesenter med mange butikker, spisesteder, lekeland på taket og kino ovenfor Benidorm som heter La Marina - dit kan du faktisk ta toget fra Altea - noe jeg anbefaler; da det er lokaltoget og har sin sjarm. Du kan faktisk ta det helt til Alicante hvis du vil. I Alicante har du kjøpesentre og sandstrand også. Gamlebyen i Altea er utrolig fin, hvor du finner mange små spisesteder. Minuset med området er at du finner en skandinavisk restaurant overalt.... Vil du ha fest så finner du det, og vil du ha det rolig så er det også steder for det. Benidorm er en bra utelivsplass. Benidorm for meg er en typisk sandstrand-turist-by, hvor du finner det meste. Solbrente engelskmenn, fulle tyskere, McDonalds og Bratwurst om hverandre - men det har sin sjarm ) Litt lengre nord for Altea ligger Calpe, hvor jeg har feriert en del, og som jeg synes er en fin liten strandby. Oppe i fjellene ligger Guadalest, og selv om det er et turistmål, så er det en fin liten landsby som er verdt besøket. Jeg lå og solte meg på stranda i april så været er som regel bra i den tiden ja ) Det fine med området er at Alicante - Benidorm - Alfaz - Altea og Calpe ikke ligger så langt fra hverandre. Det tar rundt 30 min med bil fra Altea/Alfaz til Alicante.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2010 Dette hørtes bra ut!) Reiser forsåvidt uten barn, men på kjærestetur denne gangen..så vi får se hva vi rekker over:) Men greit å få litt informasjon om stedene på forhånd slik at man kanskje få med seg litt av det som er verdt å se:) Takktakk!
Bettybu Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Har fort og galt vært innom de stedene "oppom" nemner... Fine steder.. Da jeg var der i novemer 05..var det mange "fiestaer" overalt fyrverkeri .. Syns ikke stranden i Alfaz var så ille, finslipte små runde steiner... av alle dumme ting man kan ta med, så plukket jeg småstein...
Miss Foster Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Må bare rette meg selv, det er Albir som ligger rett ved Altea, dvs. Albir-stranden går over i Altea-stranden. Alfaz del Pi ligger ovenfor Albir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå