Gå til innhold

Hvordan kom dere i kontakt med jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo forstått det slik at de fleste går annenhver gang til jordmor/lege, og at dette er valgfritt. Men, til dere som går hos Jordmor, hvordan kom dere i kontakt med henne? Hører hun helsestasjonen eller sykehuset til? og i hvilken uke var du der første gang?

Spurte litt om dette da jeg var hos turnuslege på kontroll ved 12 uker. Men tror egentlig hun hadde lite greie på hvordan systemet var i forhold til dette. Vet jo at reglene er forskjellige fra kommuner til kommune, men ønsker å høre hvordan dere hadde det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk nr hennes fra fastlegen første gangen jeg var der (ca uke 10), og ringte henne da jeg følte det var på tide med neste kontroll (ca uke 17).

Skrevet

Jeg ringte selv til helsestasjonen her jeg bor og bestilte time.

Skrevet

Jeg bare ringte og bestilte time selv:)

Skrevet

Hvilken uke fikk dere time? og var den jordmoren på helsestasjonen?

Skrevet

jeg var 9 uker første gang ca... hun første jeg hadde var på helsestasjonen...det er også hun nye jeg har etter jeg flytta:)

Skrevet

Altså, jeg ringte slik at jeg fikk første kontroll hos jordmor i uke 17.

Har bare 1 jordmor her i kommunen, så var ikke noe valg for min del..

Skrevet

Her fikk jeg med meg papirer på hvordan systemet fungerer i min kommune, Stavanger, fra legekontoret. Så da var det bare å kontakte helsestasjonen jeg hørte til.

Skrevet

jeg ringte bare helsestasjonen her jeg bor..

går vel til legen hver mnd og jm begynner jeg også og gå en gang i mnd nå...

Skrevet

Fant nr. på gule sider. Valgte en som driver privat, siden hun var med på endel av forrige födsel, og hun er helt fantastisk.

Ellers hadde jeg gått til hun kommunale, som holder til på helsestasjonen.

Er bare å ringe å bestille time.

Jeg var hos lege frem til uke 23. Da var jeg förste gang hos JM. Vil gå mest til henne, men det koster jo å gå til henne siden hun er privat. Så blir det veldig dyrt etterhvert, får jeg veksle litt med JM og lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...