Gå til innhold

Uff, jeg trenger sårt hjelp :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter sånn med å finne meg jobb. Jeg vil jobbe, men jeg er så redd det kan bli vanskelig så jeg har den innstillingen at jeg ikke orke å prøve, og jeg vil ikke ha den.

Problemet er det at min samboer jobber sånn: Fri en uke, og arbeid en uke. Altså, en uke på å en uke fri.

Han jobber kveld og er ferdig klokken 3 på natten, så at det å jobbe kveld for meg den uken han er på jobb er uaktuelt da vi ikke har noen som kan passe vår gutt.

Jeg kan jobbe som bare det den uken han har fri uke, både kveld og helg, men jeg synes det er så jævlig dumt å sette dette som krav på et jobbintervju.

Så er det det å finne seg jobb da, jeg kunne godt å jobbet i en klesbutikk o.l men jeg er så ille nervøs av meg at jeg feiger ut med en gang jeg nærmer meg å skal spørre.

Jeg begynner å svette og skjelve. Jeg er så pingle at det skulle søren meg ikke ha vært lov.

Jeg trenger at noen kanskje hjelper meg litt nå, om hvordan jeg skal gå frem for å evt være ivrig med akkurat den jobben.

Jeg vil jobbe, og jeg vil lære. Kunne tenkt meg en jobb der jeg har fri kvelder men det er vanskelig.

Jeg jobbet som vasker, men uansett hvilket vaskefirma man velger så er det bare bullshit. Alle blir dratt under en kam og akkurat den følesen av å ikke være noe tess for at EN person ødelegger for andre det orker jeg ikke, så vasker er jeg ferdig med...

Så ja...

Kan fortelle at vi har en haug med matbutikker i rundt oss, og et torg meg forskjellige butikker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du kan jo jobbe dagtid hver uke eller?

Skrevet

Ja, jeg kan jobbe dagtid, det glemte jeg å skrive..

Men det er jo ikke sikkert alle går med på at JEG som ny BARE skal få dagvakter i steden for kveldsvakter.. Og ja, jeg vet jo ikke det før jeg har prøvd å snakke med evt den butikken, men jeg føler meg så dum som må ha så mange krav på en måte...

Skrevet

Skriv i jobb søknad at du ikke har mulighet til å jobbe kveld og helg annen hver uke men at du gjerne stiller opp å jobber kveld og helgevakter de andre ukene.

Da er de klar over hvordan det er før de tar deg inn til intervju, og er langt fra sikkert at det er noe problem i deres øyne.

Skrevet

Det er faktisk ikke så uvanlig. De aller fleste med barn som har variable arbeidstider i min vennekrets får kun dagvakter annenhver eller hver tredje uke pga barn. Det er ikke veldig mange som kan jobbe nårsomhelst og man får stort sett til noe når man har en arbeidstager som virker fornuftog og pålitelig. Jobbe litt med selvtilliten din, du har sikkert en hel haug med gode sider som du kan vise fram på intervju. Husk at du også skal sjekke ut bedriften du evt skal godta et tilbud fra:) Minn deg selv på det innimellom og hvertfall før jobbintervju:)

Skrevet

Hva med å vurdere å studere i steden, slik at du lettere kan få deg en jobb som bare er på dagtid? Og kanskje en jobb du vil trives godt med på lang sikt.

Hva med f.eks førskolelærer? Det er et studie man også kan ta på deltid samtidig som man gjerne jobber deltid i barnahage.

Skrevet

Hva med å gå i pu boliger/sykestue/hjemmetjeneste el.l å spørre om å være tilkallings vikar, si at du gjerne jobber kveld/natt de ukene mannen din er hjemme, men at du bare har mulighet å jobbe dag de andre ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...