Gå til innhold

Erfaring med bringebærbladkapsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med bringebærkapsler?:) Virkning i forhold til fødsel, rifter osv, uttalelser fra "fagfolk"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men nå har jeg kjøpt inn, så skal prøve ihvertfall. Tenker å begynne 3-4 uker før termin. Har kjøpt en te også som jeg skal drikke etter fødsel.

Skrevet

Har holdt på å ta siden uke 34 jeg, har en del kynnere, ingen vonde, bare litt ubehagelige innimellom:) Tar jo det som et godt tegn, håper bare det fubker for de andre tingene de skal funke for! Te etter fødsel var et godt tips, takktakk:)

Skrevet

er det for sent å starte med de 1,5 uke før termin???

Skrevet

tok de i forrige svangerskap, begynte vel ca en mnd før termin tror jeg. Merket ingenting av de før kroppen ble klar for fødsel. Fødte 4 dager før termin, fødselen gikk fort og greit (ikke tid til bedøvelse en gang), sterke og effektive rier fra første stund, fikk en minimal rift som ble sydd med 4-5 sting. I forhold til om livmoren trakk seg fortere sammen vet jeg ikke fordi de glemte deler av morkake inni meg så en uke etter fødsel måtte jeg inn til utskrapning med sterk infeksjon i kroppen. Men har ikke hatt noen plager utover det, og synes magen (utvendig ihvertfall) trakk seg relativt fort tilbake. Da jeg snakket med legen min om kapslene hadde hun ingen formening om det egentlig. Om alt hadde vært likt hvis jeg ikke hadde brukt kapslene vet jeg jo ikke siden jeg ikke har født mer enn en gang før, men kommer til å bruke de denne gangen også:)

Skrevet

Jeg tok det fra ca 2 mnd før fødsel. Fødte en uke før termin. Revna dypt og måtte klippe. Hadde vonde, men lite effektive rier. Så for min del hadde de ingen effekt.

Skrevet

De hjelper ikke mot revning. Har hørt det på apoteket. De hjelper for å styrke livmora og det er fint å bruke dem etter fødselen også fordi livmora trekker seg raskere sammen. Mot revning anbefaler de jordnøttolje.

Jeg har tatt br.bærkapsler i første svangerskapet og gjør det denne gangen også. Er dessverre ikke så flink til å smøre meg med jordnøttolje..glemmer det rett og slett.

Skrevet

Har også hørt at de skal styrke livmoren til fødsel, og gjør sånn at livmoren trekker seg fortere sammen etter fødsel. Brukte det ikke sist, har akkurat begynt å ta de nå - 2 uker før termin (kanskje litt seint...)

Har også kjøpt fødselsforberdende olje som skal smøres/maseres, men merker at det er litt unaturlig å holde på med, så glemmer det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...