Petit-Potet Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 ...hvor mange har hatt en god eller dårlig opplevelse av ordinær ultralyd på Ullevål sykehus??? Jeg skal på ul i morgen og har lest så mange "skrekkhistorier" om jordmødre som bare raser gjennom ultralyden og skrur av apparatet før man rekker å si pip! Dette er med tanke på å se kjønn... Dere som har disse historiene - hvilket sykehus var dette? Og har noen noen historier fra Ullevål Sykehus?? - Lette jormor "nok" etter kjønn? - Tok de seg god tid?
Corneliuss Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Min gjorde det heldigvis. Var veldig nøye og følte meg trygg - hun het Thorbjørg og er også JM på Sthanshaugen så kjente henne fra før. Sist var det en lege som jeg også stolte på at gjorde jobben sin, men hun var mye mindre hyggelig. Var mer maskin på en måte. Tror man kan være heldig og uheldig hvor som helst. Det er jo dessverre slik at det både er flinke og dårlige folk på alle steder. Forhåpentligvis så er det flere av de flinke på Ullevål... =O) Lykke til!
vbu Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Har vært der på tidlige UL på grunn av fare for spontanabort og der har de vanligvis vært veldig hyggelige der i hvert fall. Men som jeg forsto det så er det å se kjønn egentlig ikke en del av den 18 ukers ULen. Så hvis de tar seg tid så er de vel ekstra hyggelige og ikke det motsatte.
Corneliuss Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Hmm, interessant. Det kan hende at det ikke er del av rutinen å se etter kjønn. Men har aldri hørt om noen som ikke har fått det opplyst om de ønsket å vite det? Men det er sikkert en grunn til at de sjekker dette til sist - altså det de betrakter som minst viktig (og dermed kan kutte litt på om de får dårlig tid?)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Å sjekke kjønn er på papiret ikke en standard del av UL i uke 18- "ikke rutine" som de ofte skriver. Men de aller fleste JM, på alle sykhus, tar det som en selvfølge og gjør det likevel- det med at de iKKE gjør det (på papiret altså) har nok mer med det formelle å gjøre, og at de ikke vil love noe 100 %. Dvs de sier ofte "det kan se ut som" en jente, og ikke det ER en jente.. Når det gjelder Ullevål har jeg ingen erfaring derfra selv, men har sett et par bilder fra en kollega som var der, og de bildene var ihvertfall av dårligere kvalitet enn de jeg har fra Riksen (men hun var godt fornøyd m selve undersøkelsen tror jeg, så det var ikke d det sto på)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Ja nå har du kanskje alt vert der, men jeg har i alle fall veldig god opplevelse både fra forrige svangerskap og denne gangen. Opplevde at de brukte god tid og forklarte alt det som hun kikket etter. Kikket etter kjønn ja og fant det da denne gangen, men med jente vår så var hun så sky at det ikke var mulig. JM den gangen dyttet i magen og gjorde alt hun kunne for at fosteret skulle snu litt på seg osv, men var ikke mulig å få henne til å snu seg Jeg hadde på Ullevål begge gangene Håper du også får en flott opplevelse!
Petit-Potet Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2010 Da var dagen over (i går) og sitter igjen med en helt super opplevelse fra Ullevål! Hvertfall akkurat denne jordmoren. Hun tok seg såå god tid, tullet og snakket så fint om gutten i magen min. Akkurat sånn vi vil høre, hehe... Han lå som en frosk, med bena godt spredt...så om vi ikke ville se kjønn måtte hun sku av apparatet på slutten:) Altså, det ble en gutt <3 <3 <3
vbu Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 Var der i går og må si at jordmoren var en kjempehyggelig dame som tok seg god tid å forklare ting. Hun spurte om jeg ville vite kjønnet noe jeg sa nei til. Da sa hun bare at det var bra fordi det kunne ta litt tid.
Petit-Potet Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2010 Jeg var der også i går...hadde du hun litt eldre med skulderlangt grått hår og pannelugg? Hun vare bare nydelig grei da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå