Gå til innhold

Britax Two Way (9-25 kg) - anbefales??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å kjøpe et brukt slikt sete, men leser litt ymse om det.

Noen som vil dele sin erfaring og evn komme med andre anbefalinger?

Takk :)

Vil ha et sete som kan sitte bakovervendt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde et slikt, men det falt ikke i smak for meg...

Byttet det mot et Britax Multi-Tech, og veldig fornøyd!

Har ikke allverdens plass i baksetet i bilen, og det passet supert da!

Skrevet

suuperhappy med vår britax two way :)

Skrevet

Hva er bra og ikk-så-bra med Two Way-setet?

Skrevet

Vi har det og er veldig fornøyd. Har hatt flere seter, bl.a startet vi med Britax Multi-Tech, men dette tok helt vanvittig stor plass (volvo og golf stasjonsvogn) og var vanskelig å flytte fra bil til bil så det ble byttet ut. Hadde også britax secura tror jeg det var, kunne bare være bakovervendt i alle fall, men byttet dette til two way elite, og har nå det i begge bilene. Fordelene er at snuppa sitter veldig godt i det!!! Tar liten plass og er veldig lett å montere. Og det er rimeligere noe som er av betydning om man trenger to stk :-) Bakdeler er at det ikke har noen særlig nakkestøtte og hodet kan da falle litt om barnet sovner. Dette har imidlertid aldri plaget mini noe.

Skrevet

Har hatt det, men gav det til besteforeldre da vi ikke var helt fornøyd med det...

Det positive med setet er at det er enkelt å feste og billig.

Negativt er at det passer dårlig til de minste barna. Jeg vil si at til barn under 2 år så er det nærmest ubrukelig dersom en skal kjøre langt og barnet sover. I tillegg så er det ganske bratt.

Så kommer helt an på hvor gammel barnet er.... Er et greit sete viss barnet er over 2, er det under så hadde jeg sett meg om etter et annet.

Skrevet

Sålenge jeg monterte det bakovervendt var det ikke så bratt?? Regulerer du ikke det selv da?? Går jo an å kjøpe en sånn nakkepute, om barnet sovner.. Mange muligheter for montering, og alle står bak på en liten "hodebeskyttelse" som henger på ...

Skrevet

Postitivt:

* billeg

* enkelt å montere/flytte frå bil til bil

Negativt:

* ikkje like god plass til beina som i mange andre bakovervendte seter

* setet er lavt/barnet sit langt nede/ser ikkje like lett ut vindauget som med mange andre seter

* det er ikkje spesielt overbevisande sidebeskyttelse

Synest ikkje ein baby sit spesielt godt i setet, då det er lite støtte. Men for ein f.eks. 2-åring er det heilt greitt.

Skrevet

Får spørre om et annet spørsmål jeg da;

Hvilket sete vil dere anbefale til gutt på 10 mnd? Skal være bakovervendt. Det er ikke veldig romslig i bilen, så det er positivt om det ikke tar allverdens plass. Det må festes med sele, og være komfortabelt å både sitte og sove i :)

Skrevet

Vi var veldig fornøyde med Akta Graco Cosmic til vår første. Setet tar lite plass når det monteres oppe på bilsetet, men tar ganske stor plass når man monterer det utenfor kanten på bilsetet (altså to monteringsmuligheter, avhengig av hvor mye beinplass man vil gi barnet). God hodestøtte og kan brukes bakovervendt til 25 kg.

Britax Multitech har vi prøvd og solgt igjen pga at vi ikke var fornøyde. Setet tok enormt med plass i bilen, det var vanskelig å stramme selene og selene gnagde på lårene til barnet. I tillegg var det null beinplass, og da hjelper det ikke at seteryggen er lang...

Besafe Izi Combi er vi også fornøyde med. Ulemper med dette er at selene kan være vanskelige å stramme (vi måtte sende inn vårt for å få selene og noen klosser byttet, det løste problemet), samt at bøylen som står mot bilens sete deformerer dette permanent.

Akta Graco Duologic er et sete som tar lite plass og som er finfint for en på 10 mnd å sitte i. Kan monteres med både belter og isofix. For de fleste så blir dette setet noe lite i 2-3-årsalderen, så man må regne med å kjøpe nok et bakovervendt sete før beltestol.

Britax Hi-way er også et godt sete, det varierer nok litt fra bil til bil hvor mye plass dette tar. Mulig at sidestøtten vil være litt liten til en på 10 mnd (vår snart 3-åring sitter derimot veldig godt i det).

Alle setene over bør bare brukes bakovervendt (de to siste kan kun brukes denne veien).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...