Gå til innhold

Så forferdelig vanskelig å velge navn:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt MEG, men vi er jo to som skal være enige.

Og når vi endelig finner et navn begge liker er det alltid tatt av venner eller familie...

Hva ville DU kalt sønnen din hvis du skulle velge NÅ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja...har ikke tenkt så mye på guttenavn siden vi venter jente men synes Noah er fint,men det er jo superpop nå da...ellers synes jeg Philip er fint",))

Skrevet

Helt enig, men de er begge nettopp tatt av vennepar :)

Skrevet

Ikkesant...",)Synes guttenavn er vanskelig jeg,så glad det blir jente her",)

Skrevet

Velg det navnet dere ønsker uten å ta hensyn til hva venners barn heter:o) Hvis de blir sure fordi dere velger samme navn som dem, kan dere bare si at dere hadde tenkt på det navnet lenge.

Lykke til med navnevalget!

Hvis jeg skulle valgt, ville jeg styrt unna alle poppisnavn. Vi var veldig enige om navnet vi ønsket til den lille, helt til vi så at det lå på topp på alle navnelister. Da valgte vi det bort, uavhengig av hvor godt vi likte det, siden vi ikke ønsker at vårt barn skal hete det samme som 2 andre i klassen sin.

Skrevet

Jeg synes Ola, Jacob, Ludvig og Emil er kjempefine guttenanvn! Jeg får jente denne gangen og, men om det hadde blitt gutt hadde det nok blitt en Ola:)

Skrevet

Sverre,Vetle,Aksel,Erik,Eivind,Johan,Jostein,Torstein,Magnus,Peder,Håkon,Sigurd,Lars,... hva har du selv tenkt?

Skrevet

Vi liker litt gamle navn i kombinasjon med dnye vi da :)

Har ei liva-Bethina fra før , og får en liten gutt nå som skal hete Anton elias :)

Sto mellom Anton, Jacob, Ola, Ludvig og Emil her :)

Skrevet

Benjamin uten tvil!! Har alltid vært kjempeglad i det navnet :-)

Skrevet

Dytt dytt dytt...Helt enig!!..Blir aldri navn på vår lille. Jenta vår fikk navn dagen vi hadde vært på ul. Denne gangen sliter vi big time...Hadde vært så kjekt ¨hatt en navn på han før han kom...så like langt som dere ser jeg :-)

Skrevet

Viss jeg hadde sluppet å ta hensyn til mannen så hadde lillegutt fått navnet Even, men den er ikke mannen med på så her blir det mest sansynlig Emil. Ellers har vi også snakket om Tobias, Benjamin og Vetle.

Skrevet

Vel, jeg forelsket meg helt i Mathias. Dessverre et poppisnavn, som så mange andre navn jeg liker.

På lista til nå:

Mathias - poppis

Jonas - poppis + opptatt

Fabian - mannen liker, jeg liker ikke

Sondre - greit, men ser for meg en lyshåra gutt (vår blir trolig mørk..?)

Henrik - jeg liker, men ikke mannen

Håkon - mannen ikke begeistra

Emil - opptatt

Elias - er guttens avdøde oldefar, men kan ikke bruke pga var en drittsekk

Christian - fint

Christoffer - fint

Som dere ser er det mye topplistenavn...

Skrevet

Kjempevanskelig!!!

Men akurat nå hadde det blitt Aksel eller Albert:-)

De er vi enige om. Jeg syns Amund er fint, han syns Alvin..(and the chipmuncks liksom:-s)

Skrevet

jeg synes anders eller Aksel til vår gutt.

Far skal bestemme og han har ikke sagt sin mening ennå :(

vil hilse på'n først

men leste i stad...TED...litt kult egentlig ellers er LARS et koselig navn

Skrevet

Jeg har alltid likt Eirik, men det er opptatt av venninna mi, så det ble det aldri. Men du kan få det av meg hvis du vil :-)

Solid, pent navn som ikke er spesielt poppis men heller ikke gammeldags spør du meg!

Skrevet

Takk for det, er veldig glad i Eirik selv, men det heter søskenbarnet mitt :(

Flott og stødig navn synes jeg.

Skrevet

Babyen i magen skal hete det samme som søskenbarnet mitt. Kristina er det vi går for. Nå har jeg ganske mange søskenbarn da, men tror ikke det hadde stoppet meg om vi var færre heller.

Skrevet

Jeg synes

Sander

Kevin

Tormod

Lasse

Øyvind

Mikal

er kjempefine navn;)

Skrevet

Viljar

Vinjar

Olve

Olai

...dette er navnene jeg har klare til å diskutere med barnefaren. Nå har vi ikke fått sett på UL hvilket kjønn det er, men så fort vi vet det, begynner nok diskusjonen.

Skrevet

Hvis det var opp til meg, skulle gutten vår hett ESKIL

Men så er vi jo som dere, to som skal være enige..

Skrevet

Og storebror heter SONDRE, det syns jeg er veldig fint..

Skrevet

Vet du, når babyen er født, kan det godt hende at den "finner" sitt eget navn, som ikke nødvendigvis er noe alternativ for deres del. Da vi fikk jenta vår for 4 år siden, hadde vi masse navnealternativer klare, men etter at vi hadde møtt henne, passet ingen av de. Om 10 dager kommer lillebror, og vi har ett navn vi er enige om - hvis han ikke ser ut som noe helt annet. Er greit å holde valget åpent til dere har blitt litt kjent med den lille, synes nå jeg...

Du får ha lykke til med fødsel og navnevalg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...