Gå til innhold

90+ forumet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tror dere at 90 ble valgt som nedre grense?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men om 3 kg, kan jeg forlate 90+ forumet :D Og det er da første gangen på sikkert 5-6 år at jeg er under 90 kg :D

Skrevet

Tja, si det:) 80 kg er jo også ganske mye hvis en er feks 1.50 høy..

Skrevet

Du kan jo forlate forumet før også, det er ingen som tvinger deg til å være der selv om du er over 90...

Skrevet

Vel, et sted må jo grensen gå, noen hadde vel spurt det samme uansett hvor de satte grensen. Jeg synes 90 virker som et ganske naturlig punkt fordi hvis man tenker på gjennomsnittshøyden til norske kvinner vil de aller fleste kvinner være overvektige ved 90 kg.

Skrevet

Jeg syns den grensen er teit.

90 kg for en på 1,50 er mye mer enn for en 1,80.

Syns forumet skulle hete "BMI over 30"

Skrevet

1,50 og 1,80 er begge ganske uvanlige høyder for kvinner så det argumentet faller på sin egen urimelighet. _DE FLESTE_ kvinner har en høyde som gjør at en vekt på 90 kg blir for mye. Joda, det hadde vært enklere å bruke BMI, men det forutsetter jo at alle vet hva BMI er og hvordan man regner det ut. Dessuten er BMI ganske forenkelt og til dels misvisende i forhold til om man er overvektig eller ikke.

Skrevet

Og hadde man kalt forumet "for oss som føler oss overvektige" hadde forumet blitt overfylt av smårips som tror de er overvektige fordi man ikke kan telle ribbeina deres ... garantert irriterende for folk som virkelig sliter med overvekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...