Gå til innhold

Bleieslutt ved 9mnds-alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermorenen min hevder at sønnen hennes sluttet med bleie da han var 9 MND!

Tror dere det er noe sannhet i dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare løgn! Heller 9 ÅR enn 9 MND...

Skrevet

Det kan godt hende han ikke fikk bleier mer, men han var neppe tørr. Hvis svigermor var hjemme med ham så hun kanskje an når han måtte på do og satte ham der. Men rent fysiologisk tror jeg ikke det er mulig for en baby på 9 mnd å vite når han må tisse eller bæsje. Som jeg skrev i et annet innlegg, nervene i underlivet må utvikles for at barnet skal kunne føle selv når det nærmer seg at de må tisse eller bæsje.

Skrevet

Mitt søskenbarn sluttet visstnok med bleie da hun var 1 år. Men jeg vet sannelig ikke... 9 mnd hørtes litt utrolig ut..

Skrevet

Har vi samme svigermor? ;) Min påstår det samme. Fikk forøvrig i ettertid vite at de satte han på potte da han var 9mndr, og at han da bæsja og tissa, og at han fortsatte med det da de satte han der. Men han var naturligvis ikke bleietørr.. bare skryt ;)

Skrevet

Nja, hvis hun var hjemmeværende og tørket opp etter ham hele tiden..

Jeg sluttet da jeg var 1 år og 7 mnd'er, og trodde dét var sinnsykt tidlig :S

Skrevet

min mor påstår at jeg sluttet med bleier da jeg var 9mnd, har til og med et bilde av at jeg sitter på potta:)

om jeg var tør døgnet rundt vet jeg ikke (?) hadde vistnok bleier på natta frem til jeg var 1 år.

god artikkel om dette i nest siste utgave av foreldre og barn.

og svigermor påstår at samboeren min sluttet med bleier når han var 3 uker:P så det er mye rart:D

Skrevet

Min mamma påstår hardnakket at jeg sluttet med bleier når jeg var ca 1 år og. Det sies (fra helsestasjon) at det skjedde i gamle dager siden bleiene var så ubehagelige at vi ikke ville tisse/bæsje i dem.

Mitt barn sluttet ikke mmed bleier før h*n var nesten 4, og da etter at jeg byttet til billige drittbleier.Så dagens barn er trege fordi bleiene er for gode:-S

Skrevet

Jeg kjenner ei jente som var 9 mnd da hun var ferdig med bleier på natten. Hun var ca 1 år da hun var helt ferdig med bleier=)

Skrevet

En jeg kjenner er fra Kina. Der hun kommer ifra var det ikke vanlig å bruke bleier på barna. Det er noe nymotens, men selv i dag er det ganske vanlig å venne dem av med bleier innen barna fyller året, så det er nok mulig.

Inne på tettinntil har noen lagt ut lenker til info om hvordan lære barnet sitt å kjenne sånn at man ikke trenger bleier. Mye jobb da, jeg hadde ikke orket, men all ære til dem som klarer det. Bleier til et barn utgjør jo faktisk et helt fjell med søppel.

Skrevet

Mamma påstår at både jeg og mine søstere var bleiefri innen vi var året. Noe jeg kan tro på ettersom barnehagetanten vi hadde også har bekreftet dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...