Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 min er 6 år og bruker det fortsatt på natta... men han sluttet på dagen da han var ca 3.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Sluttet med bleie både på natten og dagen da han var rundt 3,5 år.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 eldste sluttet natt og dag da han var rett over 3 år. Lille sluttet dag da hun var 2,5 år, har kanskje sluttet på natt nå, hun er 3,5. (merket at vi var fri for bleier i går kveld)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 eh, sorry, feil, hun er nesten 4,5 år;) ANONYM 12.58.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Har fremdeles bleiebarn, men jeg kan svare utifra erfaring fra barnehagen jeg arbeider i. De fleste barn slutter med bleie rundt 3-årsalderen, men det er store forskjeller. Noen slutter når de er 2, andre når de er 4 år. Jenter slutter ofte før enn gutter. Det som er vanlig er at barna først slutter med å tisse i bleien men trenger den en stund til for å bæsje. Mange bruker også bleie en god stund om natten. Det er nerver i underlivet som skal utvikles skikkelig for at barnet skal føle i god tid at h*n må på do. Så det er ikke bare vilje det står på, men fysisk utvikling. Mange har også tilbakesteg, hvor de plutselig etter å ha vært uten bleie en stund, vil ha på seg bleie og vegrer seg for å gå på do. Det er skummelt for mange å plutselig skulle være stor! Bleiene i dag er også veldig gode, og absorberer godt. Barna får ikke det ubehaget ved å gå med våt bleie som barn fikk før i tiden. Derfor kan det virke som om barn bruker bleie lengre i dag. Pluss at hjemmet har bedre tid til å øve på dotrening enn barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Yngste og eldste er sommerbarn, de sluttet når de var ca 3 år. Den sommeren. Minste sluttet kjappest og greiest med både dag og nattbleie. Mellomste er født i nov. og sluttet vel til påfølgende sommer:) Mellom 3 og 3,5 år var han vel.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 Hu sluttet med bleie både på dagen, og om natta da hu var 2.
Miztery Skrevet 14. mars 2010 #9 Skrevet 14. mars 2010 Lille Solstråle var akkurat to og et halvt da hun sluttet med bleie på dagen, men nattbleiene var tørre fra da, de også, bare jeg som hadde på bleie for sikkerhets skyld i et par måneder til..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #10 Skrevet 14. mars 2010 Min var 2,3 år når hun sluttet med bleie på dagen. To uker før sluttet hun på natten.
Miztery Skrevet 14. mars 2010 #11 Skrevet 14. mars 2010 Husker fortsatt første gangen hun var uten bleie når vi skulle og handle.. Jeg spurte sikkert 5-6 ganger om hun måtte tisse, og minnet henne på om at hun måtte si i fra når hun måtte tisse.. Til slutt, etter å ha svart nei og jada like mange ganger som hadde spurt, kom det fra henne.. "Jaaaada, masa!"
winneboo Skrevet 14. mars 2010 #12 Skrevet 14. mars 2010 Jenta mi slutta med dagbleie da hun var 2 år og 10 mnd. Nattbleia slutta hun med ca 6 mnd senere, da var hun 3 år og 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #13 Skrevet 14. mars 2010 Gutten min er 3,5 år, blir 4 i august. Han bruker bleier dag og natt ennå og nekter plent å gå på do, har prøvd alt mulig men får håpe det blir nå til våren. Jenta sluttet med bleier da hun var 3 år.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #14 Skrevet 14. mars 2010 sønnen min sluttet med bleier da han v ar 2.5 år. Det var sommer og det var nok en av grunnene til at han sluttet da og at det gikk så bra. Ikke lett å skyndte seg på toalettet med fullt påpakking av vintertøy..
Ranveig R Skrevet 14. mars 2010 #15 Skrevet 14. mars 2010 Eldste (gut) slutta med bleie både dag og natt då han var 2 år og 9 mnd. Lille (jente) slutta no for ein drøy mnd sidan, 2 år og 3 mnd gamal. Tørr både dag og natt.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. mars 2010 #16 Skrevet 14. mars 2010 Alle guttene våres var litt over 2,5 år når de sluttet med dagbleie. De to eldste var 3,5-4 år når de sluttet med nattbleie og minstemann på 2,5 år bruker fortsatt nattbleie.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 14. mars 2010 #17 Skrevet 14. mars 2010 Eldste sluttet da hun var 2 år og 3 mnd. Nattbleie husker jeg ikke nåd hun sluttet med. Nummer to sluttet da hun var 2 år og 8 mnd, bruker fortsatt bleie på natta (3år og 2 mnd nå) Minstemann bruker bleie fortsatt
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #18 Skrevet 14. mars 2010 2år og 6mnd. Brukte nattbleie i en mnd men det var unødvendig da disse var tørre. Skulle egentlig vente et halvt år til så hun kunne slutte på sommeren men, hun kom bort til meg 1januar med bleiepakke og sa at den kunne jeg gi til en baby. Da kunne jeg jo ikke si nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå