Juuuunibaby <3 Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Lillegutten min på 3 mnd har tidvis ulik størrelse på pupillene - den høyre kan være litt mindre enn den venstre. Er det noen som vet hva dette kan skyldes, eller som har opplevd dette? Skal få det sjekka tro jeg, men det er interessant om noen andre har sett dette.
Emil & Røra Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Datteren min har det. Da jeg oppdaget det søkte jeg på nettet og fant ut at det er veldig vanlig å ha det. Man er bare født sånn, kropper er sjeldent symetriske. Det som er viktig er at de utvider seg samtidig (reagerer likt på stimuli). Når pupiller plutselig reagerer ulikt på lys, da kan det være et symptom på at noe er galt. Datteren min viste seg å ha en medfødt defekt på iris (iris har grodd fast i linsa sånn at pupillen ser hjerteformet ut) og den gjør at pupillen virker mindre. Hun ble lappebehandlet i ett år, men ut over det er det ikke noe farlig. Er du usikker så la legen på helsestasjonen sjekke. Jeg tror nok ikke det er noe farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå