Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Hun er virkelig søt, og virker som broren min er veldig lykkelig sammen med henne, og hun har et flott forhold til hans sønn fra tidligere forhold. Men hun og jeg får liksom ikke kontakt. Vi gjør ting sammen for å bli kjent, men vi har lite til felles, og omtrent ingenting å snakke om. Syns det er veldig trist, for broren min og jeg har et nært forhold, men nå blir det sjeldnere og sjeldnere vi møtes. En av grunnene til det litt vanskelige forholdet til svigerinna mi, er nok at hun virker veldig kontrollerende og sjalu. Hun snakker nedsettende om eksen til broren min, noe som er vanskelig for meg, siden vi fortsatt er venninner. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få et bedre forhold til svigerinna mi?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Jeg vil tro at det som er problemet er nettopp at du fortsatt er venn med exen. Noen damer tåler ikke det. Desverre.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Men jeg vil jo gjerne beholde venninnen min, hun er tross alt mor til tantebarnet mitt.. Men svigerinna mi blir jo også mor til tantebarn om en måned.. Føler meg litt fanget mellom barken og veden her.. :/ HI
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Jeg skjønner det veldig godt HI. Er i nesten samme situasjon. Det er ikke så eneklt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Lei situasjon ja :-( men synes du skal fortsette å ha kontakt med din tidligere svigerinne. Overhør/ignorer hva din nåværende svigerinne måtte si om broren din sin eks. Hvis det skulle bli noe baksnakking får du bare si at bakksnakking kan hun gjøre når du ikke er tilstede uansett hvem det måtte gjelde. Kanskje din nåværende svigerinne forandrer seg når babyen kommer. Man er jo ikke pålagt å ha god kjemi med sine svigerinner/svogere ;-) så fortsett slik du pleier. Noen søskenforhold blir dessverre dårligere med tiden :-s sånn er det bare!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Jammen, jeg vil jo ikke miste broren min!! Og jeg vil jo ha et godt forhold til han jeg allerede er tante til, og alle ungene de kommer til å få.. *sukk* HI
Gjest Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Må innrømme at jetg synes det er litt rart om du MÅ ha god kontakt med dama til broren din for at du skal ha god kontakt med broren din. Tar du ikke kontakt med han direkte? Mannen min har aldri snakket med mine brødre uten at jeg har invitert de hit, eller vi møtes på familiesammenkomster. De har ingenting til felles, men jeg har likevel et godt forhold til alle brødrene mine...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 Jeg må ikke ha god kontakt med svigerinna mi for å ha kontakt med broren min, men før fant vi på mye sammen, han og dama og jeg og mannen min, men om "nydama" og jeg ikke får skikkelig kontakt, blir jo det bare teit. Vi har vært på en helgetur sammen, og da ble det mer til at vi hang sammen par for par, enn venninner og kompiser (mannen min og broren min er gode venner).. Vanskelig å forklare, men jeg ønsker virkelig å ha et godt forhold til henne. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå