Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Noen som har flydd med barn under et år? Hvordan er det med å få tatt med seg mme gjennom kontrollen? (flytende væske mer enn 100 ml) noe annet man bør tenke på? Innenlandstur
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Ja med begge ungene, men jeg ammet. Ring og hør.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Jeg fløy med minsten samme dag som de satte igang dette med flytende væske-greiene. Hadde den i stelleveska, den ble scannet. Hadde sønnen i bæresele på magen. Men smak på den så de ser det, det må vel gå bra? Men er det en lang tur du skal på, "må" du ha med mye mer enn 100 ml mme?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Jeg lurer på det samme, men det gjelder en 6mnd gammel baby og vi skal til Mallorca. Og så lurer jeg på dette med bleieskift osv. Er det noe sted man kan få gjort det bortsett fra i setet? Det er jo fryktelig knotete, og flydoen er jo ikke så veldig mye bedre alternativ!! Turen tar ca 5.5 time så barnet må jo både ha mat og bleieskift iløpet av den turen!!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Ikke for lenge siden var jeg ute og flydde med mme, det gikk fint, men: Du må passe på å ha klart for deg hvor mye barnet drikker. Du får ikke lov å ha med deg mer enn hva barnet drikker. Jeg flydde innenlands, men barnet drakk da veldig variert og hadde med meg en for mye. Den en for mye ble kastet. Det går fint an å ha mer enn 100 ml. Går du inn på sas.no så les igjennom hva som står på dems sin side. I tilfellet ring selsakapet du skal fly med, de hjelper deg.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 spørs hvilken flyplass du flyr fra. mitt inntrykk er at dess mindre flyplass, dess strengere er de. Reiste fra oslo med 2 barn, liten på 1-2 år og litt større på 6-7 år. Fikk da høre at så lenge man har med barn får man ha med drikke til barna. Jeg hadde en brus, eldste hadde en brus, mens sambo måtte levne brusen sin;) på en mindre flyplass fikk jeg ikke ta med uåpnet yoghurt engang gjennom sikkerhetskontrollen til tross for at barnet ikke hadde spist noe hele dagen. hun var da ca 2 år, og dette var langt utpå formiddagen. Hadde vel gjerne en flaske med melk også i oslo når vi fikk gå igjennom, sa jeg kunne smake på den, men det var ikke nødvendig, sa de.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Vi satt fremst i flyet til Gran Canaria med ei på 8 mnd. På veggen foran oss hang en babybag fast som barnet kunne være i, og oppi der gikk det også an å skifte bleie. Sjekk med flyselskapet om du kan få sitte fremst og om de har en sånn babybag eller hva de kaller det.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 Fløy endel med mine småtasser.. Pleide alltid å ha med ferdig oppmålt pulver og vann på lukket flaske. Hvis de tok vannet kunne jeg alltids kjøpe nytt, men det slapp jeg.. Har flydd med endel flytende i bokser, burker og på flasker og har ALDRI måtte kaste noe som var ment til barna.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #9 Skrevet 14. mars 2010 Slik jeg gjorde det da sønnen min var 7 mnd var ute og flydde. Hadde fylt tåteflaska med så og så mye mme. Også når jeg gjennom sikkerthetskontrollen, så gikk jeg til nærmeste cafe, der jeg fikk varmt vann og fylte på flasken.
aanonym Skrevet 14. mars 2010 #11 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har flydd med små barn som bruke MME. Du må være forberedt på å smake på melka, det er det eneste.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #12 Skrevet 14. mars 2010 Om barnet var sultent, hadde du to muligheter: 1. Spis den før sikkerhetskontrollen 2. Kjøp en ny youghurt innenfor sikkerhetskontrollen. Er ikke verre enn det! Hilsen en som flyr ofte og som irriterer seg over alle som skal argumentere for å ta med seg ditt og datt. Reglene er klare!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #13 Skrevet 14. mars 2010 Hei! Takk for svar:) Var inne på sas sine sider men fant ikke noe info om dette, men på garmemoen sine sider sto det at MME var unntatt for 100 ml regelen så da er det greit. Men kan vel bare ta med en sån ferdig pakke (orninalforpakning) med MME. Skal også bytte fly underveis, så det blir ca 3 timer fly tid, + 2 timer venting. HI
It's all about me Skrevet 14. mars 2010 #14 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har flydd mye med både et og to barn, over og under 1 år, innlands og utlands, fra stooooore og små flyplasser. Har alltid hatt med masse melk, fruktglass og annen barnemat, nok til flere dager siden en aldri vet hva som kan skje. Har også hatt med masse vanlig mat i form av brød, pannekaker, yoghurt, juice og annet til eldstemann siden han har cøliaki. Det har aldri vært noe problem. Det har aldri vært for mye, for sært eller for lite barnete til at vi har fått det igjennom, hver smule. Har aldri trengt å smake på noe heller. Det eneste som har blitt stusset på var en halv flaske med vann som vi måtte helle over på drikkeflaska med en gang. Så ta med det du trenger, og ta med litt til i tilegg. Så lenge det er til barna er det minimal sjanse for at det blir noe problem.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #15 Skrevet 14. mars 2010 Prøvde å gi barnet youhurt før sikkerhetskontrollen, var det jeg måtte gjøre tilslutt når vi ikke slapp gjennom med yoghurten, men der var det ikke ordentlig sitte mulgheter ,eller ro nok til å få i henne noe. De solgte ikke yohurt som hun spiste innenfor sikkerhetskontrollen. Var begrenset med tid utenfor også før vi måtte gå gjennom.
Gjest Skrevet 14. mars 2010 #16 Skrevet 14. mars 2010 Det går så bra vet du. Jeg fikk til og med en liter (ku)melk til eldstemann da han var 1.5 år og vi skulle fly i 4 timer. Jeg måtte bare ta en slurk foran sikkerhetsvaktene
Gjest Skrevet 14. mars 2010 #17 Skrevet 14. mars 2010 Ta med et par pakker du. Jeg kan love deg at det er kjipt å være strandet på en flyplass pga trøbbel med flyet og gå tom for barnemat! Det skjedde meg en gang og etter det har jeg heller tatt med litt for mye enn litt for lite.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #18 Skrevet 14. mars 2010 Var til syden for ikke så lenge siden med flaskebarn, og jeg fikk beskjed om at du får ha med så mye MME som du har behov for. Vi hadde med rene flasker, og ferdig NAN på bokser. Fikk varma disse på flyet, men det tar litt tis da, siden det må varmes i varmt vann. Om du er redd for ørene, gi barnet mat når dere letter og lander, eller pass på at barnet suger godt på smukken. Bleier får du skifta på do. Og det er heller ikke alle flyene som har en større plass for de me baby, slik at du får hengt fra deg en bag. Vi satt med junior i fanget hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå