Gå til innhold

Hvor mye kaffe drikker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gått ned på kaffeinntaket? Drikker selv 3 kopper for dag. Små kopper ;) Vet ikke om jeg er gravid enda...men lurer litt på hvor mye kaffe dere drikker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe, annet enn en sjelden gang til kake. Smaker bare godt sammen med kake eller røyk, og røyken har jeg kutta. Dessuten får jeg så vondt i magen av kaffe, hvis det var noen som lurte :P

Skrevet

Flott at du har kutta ut røyken da ;)

Det er jo så mye snakk om at man ikke skal drikke for mye ditt og for mye datt...og ikke spise det og det.. Men kaffe har jeg drukket i ti år. Men må liksom ha morgendosen;)

Uff, en uke igjen til jeg kan teste. Tiden går så seint..

Skrevet

Jeg er ei skikkelig "kaffekjerring". Til vanlig drikker jeg sikkert 5 store kopper om dagen. Nå som jeg er blitt gravid har jeg kuttet ut kaffen nesten helt. En kopp en sjelden gang, en liten presskanne (2 kopper) på enkelte søndager. Fikk hodepine den første uken jeg kuttet ut kaffen, men det gikk over. Det blir en vane å drikke andre ting også. Te, farris, eplemost... Men er nok på kaffekjøret igjen straks ungen er født, spesielt savner jeg espresso etter middag.

Skrevet

Ingenting, brekker meg nesten bare av tanken :/

Skrevet

Fikk aversjon mot kaffe rundt uke 8 og har knapt nok drukket kaffe siden...

Skrevet

Ingenting, får i meg nok koffein i cola og te, så kuttet kaffe. Må prioritere hva man drikker når man ikke skal ha i seg så mye koffein, og da er kaffe mindre viktig for meg. Har underveis i svangerskapet lært meg å finne tetyper uten koffein, så nå får jeg ikke i meg koffein av det heller.

Skrevet

Drikker kanskje en kopp om dagen nå. Sånn krus str ..

Er liksom ikke det som frister mest nå.. Må ha vann, bare må ha det :-) Er hekta på vann:-S

Skrevet

I uke 4 ca så fikk jeg plutselig fullstendig avsmak på kaffe! Jeg drikker vanligvis minst 3krus kaffe hver dag, men nå blir jeg dårlig av lukten! :P

Skrevet

Jeg drikker mye kaffe til vanlig, og var også litt engstelig for dette siden de sier at mye kaffe kan føre til spontanabort. Men det trenger jeg ikke tenke på lengre, har ikke orket tanken på kaffe fra uke 7. Forrige svangerskap klarte jeg ikke mer fra uke 6, men det første jeg bare måtte ha etter jeg hadde født var kaffe ;)

Kanskje kroppen sier fra selv?

Skrevet

Det sies at man kan drikke 1-2 kopper kaffe eller

inntil 1 liter med cola pr dag.

Skrevet

er skikkelig kaffekjerring til vanlig, så kaffen er det jeg har savnet mest i svangerskapet..alkohol, rødt kjøtt og slikt har jeg ikke ofret en tanke.. så holder meg til 2 kopper kaffe om dagen og har supplert med litt koffeinfri te innimellom...

Skrevet

Ingenting lenger! Jeg pleide å drikke flere kopper hver dag, men gravid=slutte å røyke=slutte å drikke kaffe ellers får jeg lyst til å røyke og det vil jeg ikke når jeg er gravid;) Men FY F*** så vanskelig det var!!!

Skrevet

Tar meg en latte og en kaffemilkshake innimellom. Ikke hver dag, men hvis jeg har lyst på og jeg er på kafe`. Men nå tenker jeg ikke så veldig mye på at jeg ikke kan gjøre ditt og datt, jeg gjør det jeg vil.

Skrevet

Drikker 1-2 kopper kaffe pr dag. Orket ikke tanken på det för uke 12, og det syntes jeg var så kjedelig. For jeg har alltid kos meg sånn med kaffen. Nå koser jeg meg med den ene og andre koppen igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...