Gå til innhold

Craaazy strømregning på 1700kr,-!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 75kvadrats treroms med fyring og varm inkludert i husleien. Vi har alltid fyrt mye og har vel fått en strømregning fra norges energi på maks 350kr,- for 3 mnd...nå er regningen på 1700kr...jeg fatter det ikke...vet at jeg leste av strømmen 3 dager for sent, men alikevel...egentlig ble det 2987kr, men hadde 1000kr på tilgode kontoen på avregningen.

forbruk i måneden 01.01.09-05.01.10 =sum total 6688kWh

antatt årsforbruk for anlegget er 6574kWh

høres dette riktig ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...men er 1700 så myeda? syns ikke egentlig det..

Skrevet

et årsforbruk på 6500 kwh er ikke mye. Strømmen har vært sykt dyr i flere steder av Norge siste periode. Har du ikke fått med deg det? Og siden du ikke skriver noe om forbruket for den perioden du har fått regning for så er det litt vanskelig å vite om 1700 er mye eller ikke. Og er det innkl nettleie?

Skrevet

Synes du fikk en meget billig regning, vår er på 7600 kroner for 158 kvm!

Skrevet

Syntes ikke det var mye egentlig, vi har fått en på 10 000,-(inkl. fastavgifter). Riktig nok stort hus etc.... men dette er den andre store strømregningen, den forrige var på 8 000,- så det er et innhogg i økonomien vår i vinter allefall!

Huset vårt er på ca 230 kvm.Så hvis dere har ca 80 kvm. , hvis man da samenligner og regner på det så har dere vel ikke fått en så ille regning egentlig,men skjønner at du syntes at det var mye samenlignet med hva du bruker å få da;-)

Godt våren og sommeren står for tur!

Skrevet

syntes ikke det var så dyrt jeg. vår var vel på nesten 3000 og vi bor på 60kvm.

Skrevet

Husk det står at varme og fyring er inkludert da..

Ring og hør om det stemmer :)

Skrevet

vi bor fortiden i 50kvm å bruker å få på 1500,-, synes det er billig jeg da;) men meg om det..

Skrevet

neida det er ikke inkludert nettleie, får egen regning fra hafslund. vi har strøm og fyring inkludert i husleien og da syns jeg 1700 er myye..

Skrevet

Men hva er de 1700 for da, om dere ikke betaler for strøm og fyring? Hva betaler dere for?

Skrevet

aha, da er jeg med, da lurer jeg felt på hva dere betaler for om dere ikke skal betale for strøm og fyring?

Skrevet

Her har vi også fyring inkludert og fikk regning på 1100. Det er mye, men vi har det billigeste strømselskapet, så da får vi betale den og holde kjeft. Nettleien kommer jo i tillegg. Dritt med strøm, skulle ikke vært lov å ha så høye strømpriser!

Skrevet

hva er spesifisert på nettleie da, om det KUN er det dere betaler på?

*tusle inn på bkk og sjekke vår status*

Skrevet

mente selvsagt varme og fyring..vi betaler jo strøm

Skrevet

nettleien kommer jo på en egen faktura..er ikke det jeg snakker om nå..

Skrevet

har jeg ikke skrevet hviken periode det er for?

forbruk i måneden 01.01.09-05.01.10

Skrevet

For fire år siden fikk vi 10 000 kr for et rekkehus på 104 kvm... da var det såvidt vi fikk betalt strømregningen :o

Skrevet

hva har det med saken å gjøre?

Skrevet

Men jeg skjønner ikke helt. Du skriver at perioden er på over 1 år. Er det 1700 dere skal betale for den perioden? Eller er det for 3 mnd? Hvis jeg hadde skrudd av all varme og ikke dusjet på en mnd ville jeg jo alikevel brukt strøm:) Man lager mat, støvsuger, sitter på pcen, vasker klær, kanskje tørketrommel, oppvaskmaskin, tv, radio osv. Man bruker strøm utenom vann og varme. Mulig dere har varmekabler på badet. MEN det kommer helt an på hvor i landet dere bor også for noen steder har prisene vært på hele 15 kr pr kwh og da skal det ikke mange timene til før det blir penger av det.

Legger ved en link for de som enda ikke har fått det med seg:

http://www.na24.no/article2842040.ece

Skrevet

Vi har 70 kvadratsleilighet men vi bruker bare 1000 kr i mnd:)

Skrevet

Jammen; du skriver forbruk i mnd, og så skriver du datoen 1.1.09-5.1-10??? Det blir jo for et helt år??? Og da er jo 1700,- lite...

Og ikke skjønner jeg hva det er dere betaler i leia av fyring og varme... Kanskje du kunne skrive noe om det?

Vi har brukt over 3000 kwh på 2 mnd vi, og fikk en regning på nesten 5000 kr...

Er usikker på hvor stort vi har det...

Skrevet

Er 1700 a konto for første kvartal 2010? Strømprisen er historisk høy nå, og det tar de høyde for når regninga blir sendt ut. Dersom prisen for perioden blir lavere, vil jo dette bli motregnet på neste årsavregning...

Gjest irismor
Skrevet

Er du sikker på at du har lest av måleren rett. Sjekk med strømleverandøren så får du vite om det er rett eller ei :-)

Skrevet

Tipper Solstråle har rett.

Regner med at dette er a konto innbetaling.

Og hvis oppvarming er inkl. i husleie, så må dere vel betale for bruk av vaskemaskin, oppvarming av varmt vann, lys osv?

Selv hadde jeg jublet og danset rundt i ring om strømregningen var på bare 1700,- ;-)

Men siden jeg ikke vet hvor mye kwh du har lest av for perioden, så kan jeg ikke helt si om det er mye eller lite.

Vi har brukt 5500 kwh fra 01.01.10 - 01.03-10

Skrevet

Takket være denne tråden kom jeg på at strømmen skulle vært lest av 01.03 Så jeg løp ned å gjorde3 det nå....

Fikk se faktura på bkk sine sider, og regningen blir på 2000kr....

900 i nettleie!!!!! og 1000 i forbruk. Utrolig kjedelig at den leiefaenskapen er så dyr da!!!!=(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...