Gå til innhold

feber, gulp som er blodblandet, hoster, hveser i pusten og utslett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det kan være? Lille Wille var syk for en ukes tid siden. Han hadde i ca 12 dager feber som svingte mellom 40-41,5. De trodde det var ørebetennelse og halsbetennelse, men de var ikke sikre. Prøvene på halsbetennelse var negative, men de sa at de så i halsen hans at han hadde det, så hva vet jeg. Ørene var vanskelig å se i, pga. ørevoks. Han ble "frisk" og var feberfri i 4-5-6 dager. Så kom rennende nese, hoste, hvesende pust og nå gulper han blodblandet gulp og har fått en del utslett i ansiktet.

Var på legevakten med han i går, men legen sa da at han ikke kunne høre noe på pusten og at utslettet visste han ikke hva var. Men både jeg og andre, hører jo tydelig at han hveser når han puster. Han hoster så han ikke klarer å sovne og nesa er tett og rennende.

Vet at dette ikke er et legeforum, men jeg lurte på om noen hadde hatt/har barn med samme symptomer.. Sånn før jeg eventuelt ringer legevakten enda en gang. Vi har jo vært der nesten hver dag de siste ukene. Nå er feberen forholdsvis lav, den ligger på 38,2 - 38,9.

Han er sur, skikkelig sur. Men ellers våken, man får lett kontakt med han osv. vil ikke ha mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva den kan være, men hadde ikke slått meg til ro. Ville ha oppsøkt legevakta og krevd flere undersøkelser. Sjekket de crp igår? Kanskje de skulle tatt et røntgen av lungene?

Skrevet

Ikke slå deg til ro med dette.. At legene sier at de ikke vet, da hadde jeg vurdert å kjøre til et annet sykehus rett og slett!

Lykke til =)

Skrevet

Nei, de sjekket ikke crp.. Men den ble sjekket på torsdag og da var den under 8. Forrige uke lå den på rett under 100. Røntgen av lungene ville de ikke ta, fordi han ikke hørte noe på lungene hans..

Føler de ser rart på meg på legevakten nå, de kjenner han jo igjen og hilser på han ved navn........... Derfor kvier jeg meg litt til å reise dit igjen. Huff..

Skrevet

Ring dem og spør om det er normalt med hvesende pust og blodblandet gulp! Kan da umulig være det... Hvor gammel er Lille Wille? Synes ikke du skal slå deg til ro med dette...

Skrevet

Ville kontaktet lege igjen, og krevd en annen lege så på ham. Kan ikke svare deg på hva det kan være, kan være alt i fra en virus til bakterieinfeksjon.

Skrevet

Kor gamal er han og kor bur dåke?

På barneklinikken på Haukeland anbefaler legane oss å komme direkte dit med små barn, framfor å gå på vanleg legevakt. Her er det barnelegevakt frå 17 - 23 alle kvardagar (usikker på om det er ope i helgene), så skal ein berre møte opp, ingen timebestilling.

Kanskje ditt sjukehus har noko tilsvarande? Eg hadde ikkje slått meg til ro med svara du har fått.

Skrevet

blod tilblandet gulp- hvis han har hostet mye kan det være en liten rift/ blødning i halsen eller i luftrøret. det er som regel ikke farlig. Slik du beskriver tilstanden høres det ut som han trenger en skjekk av en barnelege. Kan være alt fra allergi, infeksjon osv evt en kobinasjon.

kjipt å dra frem og tilbake mellom hjemmet og legevakten, og føle at man er til bry, men husk at de er der for å hjelpe syke mennesker.

Hvis du aventer til i morgen kan du jo ringe fastlegen og høre om det er mulig å få en henvisning til barnelege.

vesing?- da tenker jeg falsk krupp, blir det bedre med kald luft?

God bedring

Skrevet

Hva med atypisk lungebetennelse da, kan ikke den være stum? Eller er jeg helt på jordet nå? Mener sånn mykoplasma-lungebet. Mener å huske at legene ikke kan høre det med stetoskop, men at den bare kan påvises m blodprøve.

Står sikker noe om det på nettet et sted, men orker ikke lete nå.

Skrevet

Man må også huske på at babyer er nesepustere så selv om vi synes det hveser så trenger ikke det komme fra bryst/lunger. Nå vet ikke jeg hvor gammel han er da?

Skrevet

Han er 11 måneder.

Nå har vi vært på barneavdelingen på sykehuset (Vi har foresten vært der før også, så det har ikke kun vært legevakten som har sendt han hjem igjen.)

I dag møtte vi endelig en lege som helt klart hørte at han hadde noe på lungene. Han har rs-virus og barneastma.. Vi er hjemme nå, men med åpen tilgang til barneavdelingen om det skulle bli verre. Akkurat de siste timene har han ikke vært så ille. Og jo, jeg hører tydelig forskjell på surkling av snørr ved å puste gjennom nesa, til hvesing i pusten.

Skrevet

Godt dere fikk undersøkt ordentlig:)

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...