Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Hadde supernova til nr. 1. Den var helt grei, men er sporløst forsvunnet. Vet ikke om jeg vil kjøpe den igjen. Babycallen bør være tråløs på begge enhetene, slik at den ligge ute i vogna med babyen. Bor i enebolig påbyggefelt, tror ikke jeg behøver så mange kanaler..? Vil det skal være temperatur-måler på den. Forslag?
Vesle mor Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har super god erfaring med super nova. Den koster litt, men er verdt hver eneste kr..
NostraStoria Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har Doro - den har temp måler, mikrofon, vuggesanger, lys..ja sikkert mer enn du trenger. Men god er den!
2010 Mammaen Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Vi har kjøpt Phillips Avent med temperaturmåler. Toppmodellen. Denne har vi fått anbefalt av alle som har den, og mannen ville absolutt ha en god babycall ;-) Denne kan man også snakke inn i. Har ikke prøvd den, men tror vi blir fornøyd. Man kan ikke få inn naboens babycall på denne (som visst er et veldig vanlig problem).
NostraStoria Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Glemte å skrive at mikrofonen er for å snakke inn i den. Vi er veldig fornøyd, den koster ca en tusenlapp på clas ohlson: http://www.foreldreguiden.no/utstyr/babycall/doro_babycall_bm50/
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2010 Takk fro svar! Er alle disse trådløse og med oppladbare batterier så man kan bruke de ute i vognen?
Vesle mor Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Tror det gjelder de fleste babycallene nå for tiden. De koster jo endel, så har inntrykket av at alle har oppladbare batterier. Iallefall den Super Nova.
Tiara ~ jente-08 + maibaby-10 Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 Jeg og lurer på hvilken babycall vi skal kjøpe..... Vi kjøpte oss en Topcom babycall (hadde lest at den kom bra ut i en test), men den var vi ikke fornøyd med.... så den fikk vi byttet heldigvis. Så nå må vi snart kjøpe oss en ny en.... men er usikker på hvilken vi skal velge.....
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 vi også har kjøpt Philips Avent,toppmodellen.. den er rimelig dyr(1500,-) men syns det er verdt det pga temperaturmåler og mikrofon.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 15. mars 2010 #10 Skrevet 15. mars 2010 Husker ikke i farten hva vår heter, men tenkte bare jeg skulle nevne en ting med denne tempraturmåleren. Veldig kjekk inne på rommet på vinterstid spesielt, men fryktelig irriterende når den ligger ute i vogna. Vår får alarm når den blir 16 grader eller lavere (tror jeg det er) og står og piper hele tiden. Det er jo ofte så kaldt ute og ungen er jo kledd etter det.... Denne pipiingen går ikke å skru av på den vi har i alle fall
april09 & oktober10 Skrevet 15. mars 2010 #11 Skrevet 15. mars 2010 Vi har Philips Avent babycall -og er fornøyd med den! Den har * nattlys, * vuggesanger (som brukes hver dag! når vi skal bort følger babycallen med, og sangene kjenner han igjen), * temperaturmåler, luftfuktighetsmåler (det er iallefall ikke noe slitsom alarm på vår når den er ute i vogna og det er lav temp ute), * mikrofon til å snakke i (kjekt når jeg var på rommet med poden, og trengte noe fra pappan som satt nede i stua -da kunne han få beskjed fra meg, og snakke tilbake). Hovedgrunnen til at vi valgte denne, var at den ikke får forstyrrelser fra andre callinger! Og vi er imponert over hvor bra lydkvaliteten er! Den "slår seg ikke av" når ungen ikke gråter/lager lyd, men er på hele tiden. Så jeg kan høre at poden puster eller rører på seg. Jeg vil også nevne at den delen som er inne hos barnet ikke står i en oppladbar base. Den får strøm ved vanlig stikkontakt -men du kan ha batterier i den, så når den tas med i et annet rom, bilen eller vogna, bruker den batteri. Den er kanskje litt stor den delen som skal være hos barnet, men det har gått fint for oss. Den delen mor/far bruker står i en oppladbar base.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. mars 2010 #12 Skrevet 15. mars 2010 den vi har er nok den samme som over.. vi har ikke sånn irriterende piping iallefall:-) kanskjed derfor Avent også er å anbefale?:-)
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 15. mars 2010 Synes den phillips avent babycallen er litt vel stor? Babyen vil jo sove ute i vogn nå hele våren, sommeren, høsten... vil ha en mindre til å ha i vogna! Pris er ikke så farlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå