Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at jeg må igjennom et fryseforsøk, men er litt usikker på noe. Fikk mens i går, altså på en lørdag og jeg har hørt at man begynner på medisiner 1 eller 2 syklusdag, Blir det for seint for meg da???

Skal jo ringe sykehuset i morgen for å høre, men vil ikke vente en måned til....

Er det vanlig å sette inn egg i naturlig syklus og ikke ta noen medisiner??? Hva er vanlig? Og hva er forskjellen i forhold til fersk forsøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det vanligste ved fryseforsøk er i styrt syklus. Da begynner en med tabletter, første mensdag. Du har altså ikke fått resepter enda på dette?

Har du just hatt et forsøk?

Jeg holder til i Porsgrunn, dette er mitt tredje forsøk, og må alltid ha en pausemåned mellom hvert forsøk for at kroppen skal få hvile og komme seg litt på beina.

Det er mye lettere for kroppen med et fryseforsøk, en blir jo ikke stimulert på samme måte, med spray og sprøyter.

En får noen tabletter, i mitt tilfelle Progynova som en da begynner på første mensdag, disse skal se til at ingen egg vokser, og at en får eggløsning av seg selv, pluss at den stimulerer slimhinnen så den blir tykk nok til å kunne motta egg.

Så er det en UL på dag 10 ca, og da får en konstatert at alt forhåpentligvis ser greit ut, og en er klar for å tilbakeføre et egg fra frysen.

Jeg har aldri hatt innsett i naturlig syklus.., ikke sikker på hvordan det er.

Skrevet

Så rart, da jeg satt inn egget sist, spurte jeg når jeg evt. kunne ta fryseforsøk. Og hun sa jeg bare måtte ha en normal mens først (noe jeg nå har fått) så kunne jeg begynne. Skal ringe inn i morra å spørre, har lest at man evt. begynner på medisiner mellom 1-2 mens dag, og siden jeg fikk mens på lørdag så har ikke jeg fått noen medisiner, men mandag blir jo min 2 mens dag. så håper det går greit. Har helst ikke lyst til å vente en hel måned med å komme igang igjen, er liksom så godt i gang. Og kroppen kom ganske godt ut av første forsøk tror jeg og psyken var jo bare ødelagt i en uke da jeg gikk på sprøytene. (brukte ikke spray)...

Men, får se i morra... Håper håper.....

Skrevet

Men når var det siste forsøket avsluttet, ?

Om det var på denne mens, så er det vel det de mener, at du skulle ha en normal mens, før oppstart. det vil jo si en pausemnd.

Skrevet

Hei Lise :-) Jeg var gjennom et fryseforsøk i februar, og er nå gravid :-)

Jeg begynte med progestan kapsler dagen før innsetting. Og fortsatte med det i 15dager. Jeg fikk satt inn i naturlig syklus. Var mye mindre bivirkninger denne gangen ja!!!! Progestan hjelper egget å feste seg, så det var ingen andre medisiner enn det denne gangen. Det er vel veldig forskjellig hva vi som går gjennom et fryseforsøk må gjøre.. Forskjellen på et fryseførsøk og et ferskforsøk er ikke noe anderledes enn at det som regel er mindre medisiner da.. Vet du ikke om du skal sette inn i naturlig syklus eller ikke? Har ikke du fått et brev om det?

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg skulle teste den 10.mars, men fikk først mens i går, så er ganske akkurat ferdig med første forsøk. Skjønte det sånn på legen at det bare var å sette i gang med en gang, men skal ikke si noe sikkert. Vi ville selvfølgelig ikke begynne å planlegge frys forsøk da vi satte inn egg =)

Jeg skal ringe sykehus i morgen, så da får jeg vite åssen ting blir...

Men er det sånn at det er større sjans for at ett fryst egg vil feste seg fordi man ikke får så mange hormon medisiner?? Vil jo ha et litt større håp denne gangen selvfølgelig. Ser bare at de fleste som er blitt gravide her inne, er ved fryseforsøk..??..

Shira: Jeg fikk brev fra sykehuset om hvor mange egg som ble tatt ut, befrukta, fryst, satt inn o.l, men har ikke fått noe om om jeg skal sette inn naturlig ved evt. frys eller ikke... Får man vite det med en gang man har flrste ivf??

Skrevet

Noemalmens mellom vil si en pausemnd ja.

Dersom du har avtalt med sykehuset kan du bare begynne på første menssdag,selv om det er i helg. Du ringer såfall inn over helgen for å gi beskjed og avtale tid for ul. Men da må det være avtalt på forhånd.

Har du mange egg på frys?

Lykke til neste mnd da!!

Skrevet

Vi får håpe for din del at du slipper å vente, du virker tent og klar for å komme deg videre, og ikke miste noe tid. Det er bra innstilling :)

Men, ikke ta det for gitt at du får frys denne syklusen.

Hvor hører du til?

Påsken står jo også for døren, da har vel de fleste ferie...

Det er vel sagt at det er litt mindre odds å bli gravid med fryste egg, men tror ikke det er så mye det er snakk om.

Jeg velger å tro at fryste egg som overlever tining og deler seg fint videre er sterke egg :)

Hold oss oppdatert :) Og lykke til!!

Skrevet

Lykke til, Lise!!!

Jeg var ikke klar over at man får el når man går på Progynova. Hvordan kan de se det på ul, når ingen egg skal ha blitt modne?

Skrevet

Håpefull:

Det er vel slik at Progynova skal gjøre at en IKKE får el?

Hvis jeg blir gravid med frys nå, så skal jeg gå på progynova til 12 uke, nettopp for å forhindre el... slik har jeg forstått det hvertfall.

Skrevet

Da er vi "på nett", bicon ;-)

Jeg bare misforsto litt, det du har skrevet lenger oppe her ,-)

Skrevet

Jeg fikk brev i posten etter jeg ringte inn når jeg testet neg på gravidtest i desember. Der stod det hvordan det skulle forgå når jeg skulle sette inn fryseegg.

Men du får nok svar imrg :-) Lykke til :-)

Skrevet

Jeg hører til porsgrunn og har 3 egg på frys...

Mins jeg har lest ett sted det ikke er noe spess venteliste når det gjelder frys, men alt sånt får jeg jo vite i morgen...

Håper jo veldig på å få satt det inn i denne syklusen, men jeg forventer det ikke nei... men man må jo være positiv og håpe da...

Skrevet

Noe ventetid kan det være, tiltross for fryseforsøk. Jeg måtte vente en mnd ekstra. Vet ikke om jeg hadde MÅTTET vente om jeg hadde presset, men det var helt greit for meg med et litt lengre opphold ;-)

Skrevet

På Riksen er det ventetid innimellom. Spørs jo på pågangen. Dersom man har pausemnd ringer man inn når man får blødning og får reservert plass til mnd etter.

Skrevet

Jeg tror ikke du skal forvente å komme igang nå - mest sannsynlig må du vente til første normale mens og starte da. Det er det som er det vanligste.

...men det er alltid lov å spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...