ansjaangell Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Hei alle vordrende mødre! Jeg tenkte jeg skulle komme med noen gode tips å ta med seg til fødestua! 1. Be om å få blodprøvene til en epedural med en gang du kommer inn, selv om du ikke har tenkt til å føde med bedøvelse. Før du vet ordet av det så uler du etter at noen skal drepe deg! Da er det greit at alle blodprøvene er tatt og analysert så det er bare å tilkalle anestesilegen. 2. Jeg hadde med meg always ultra clean feel bind. De trekker alt til seg og det blir ikke liggende et guggent lag med blod på toppen. 3. Ammeinlegg! Jeg lakk som en siiiiiil når riene kom! 4. Laptop og hodetelefoner, havner du på 2-4 manns rom så er det ikke mange som tar hensyn til en som prøver å sove. Hvis sykehuset ha internnett så får du sikkert passord i resepsjonen. 5. BRUK JM!! Ikke gå rundt i gangene i 6 timer med et barn som ikke vil roe seg, be om å få noen ml med mme så du kan få sove i noen timer! Du fortjener det! 6. Ta med et stort deilig mykt håndkle. På SiV så har de bare håndkle i strl xxs! 7. Heng i den røde tråden hver gang du skal legge barnet til brystet så h*n får riktig ammeteknikk med en eneste gang, mest sannsynlig slipper du å bli sår! 8. Shampoo og balsam. Utrolig deilig å dusje og gre håret etter en fødsel. 9. Er du slank så sitter ikke de svære bleielignende greiene ordentlig på plass i de nettingtrusene du får. Stikk på butikken å kjøp guttebokser i str xs/s! Da sitter de! 10. Våtservietter til underlivet, gjerne babywipes. De er milde og gode! LYKKE TIL JENTER!!!
Nikki 75 Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Takk for tipsene! Jeg har nok pakket klart det meste av det du nevner, men godt å få bekreftelse på hva som er nyttig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå